אוהדי מכבי. ניצחו במשחק העונה
אוהדי מכבי. ניצחו במשחק העונהפלאש 90

כן יוסי בניון-לא יוסי בניון, כן זהבי-לא זהבי, כמה דובר לפני המשחק הערב (שני) על שני השחקנים היקרים של שתי הקבוצות, ומרוב דיבורים על היריבות בצמרת והשאיפות, כבר פחדנו שמא לא נראה כלום הערב בבלומפילד.

כמעט 14,00 אלף צופים הגיעו למשחק הסופר קלאסיקו הישראלי הראשון לעונת 2014/15, וראו מחצית ראשונה עם לא מעט הזדמנויות אך כאלה שהוחטאו, פוספסו או נעצרו בשוער ובקורה שלו.

כבר עם פתיחת המשחק אפשר היה להרגיש כי הערב הולך להיות משחק עם כמות נדיבה של שערים, כזו שמתאימה למשחק עונה.

חיפה ותל אביב הגיעו שוות במעמדם ובהרכבים החזקים ביותר שיכלו להעמיד. דווקא האורחים מחיפה היו אלו שסיכנו יותר בתחילת המשחק. טוואטחה עם פריצות מדהימות באגף שמאל העביר כדורים נהדרים לחבריו אך אלו לא נוצלו לכדי שער.

גם לאלופה מתל אביב היה קוסם בצד שמאל של ההתקפה שלה, טל בן חיים שמו. בן חיים המשיך את הכושר הנפלא שהוא נמצא בו ובדקה ה-24 הוכשל על סף רחבת הירוקים על ידי אייל משומר שראה את הכרטיס האדום. זהבי אמנם לא השכיל לתרגם את ההזדמנות לשער, אבל הירוקים נאלצו להוציא חלוץ בכדי להכניס שחקן הגנה במקומו של משומר, ות"א מצאה את עצמה עוד בשלב מוקדם של המשחק ביתרון מספרי על חיפה.

מכבי עוד ניסתה לתרגם את היתרון המספרי לכדי שער, אך זהבי שהיה האיש החם על המגרש לא הצליח לדחוק את הכדור פנימה. אל המחצית ירדו שתי הקבוצות עם תיקו מאופס. אף אחד לא ציפה לראות מחצית שניה שונה בתכלית מזו הראשונה.

בדקה ה-53 הגיע היתרון המספרי לידי מימוש בשער לזכות הצהובים. ההזדמנות הגיעה שוב מאגף שמאל של טל בן חיים שגלגל את הכדור לפינה הרחוקה. הפעם טוואטחה היה במקום הלא נכון, ובנגיעה איומה שלו בכדור הכניס לרשתו שלו את הראשון לזכות האלופה הצהובה במשחק העונה.

לא עברו שש דקות, ומשום מקום חיפה השוותה. חן עזרא הנהדר הוכשל בתוך הרחבה הצהובה על ידי דור מיכה וראיוס בעט את בעיטת ה-11 מטרים פנימה. 1:1 במשחק שהתעורר לחיים.

הצהובים לא נכנסו להלם, וכבר כעבור עשר דקות חזרו להוליך שוב. מלך השערים בעונה הקודמת והשחקן הכי ווינר בארץ, האקדוחן ערן זהבי עשה זאת שוב במאני טיים. כדור הגבהה של מיטרוביץ' מצא את ראשו של זהבי שנגח פנימה. 1:2 לזכות הצהובים.

בדקה ה-80 הבינו בחיפה כי המשחק הלך להם באופן סופי, זאת לאחר שגם צ'וצ'ואליץ' ראה את הכרטיס האדום במשחק. הבלם החיפאי ביצע עבירה מאחור על אלברמן, עבירה שזיכתה אותו בכרטיס צהוב שני ובהרחקה מהמגרש.

מי שניגש לבעוט את הבעיטה החופשית היה חלוץ הרכש הישראלי שהגיע מטולוז הצרפתית ולא נספר בתקופה האחרונה, עדן בן בסט. בן בסט בעט כדור מ-20 מטרים היישר לחיבורי השער החיפאי. שער ענק לחלוץ הרכש.

בסיום, חיפה מפסידה לאלופה הצהובה 1:3 ומתרחקת מהצמרת. מכבי? אמנם זה עוד מוקדם אבל לא נראה שיש קבוצה שמסוגלת למנוע מהם מלזכות באליפות השלישית ברציפות. ככה מייצרים שושלת.