סילבן שלום
סילבן שלוםפלאש 90

לאחר מאבק ארוך שנמשך כ-3 שנים, העביר בממשלה שר התשתיות הלאומיות סילבן שלום (הליכוד) החלטה לשינויים במכסות ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות.

עיכוב ההחלטה הנוגעת למשק החשמל כולו, נבעה מהתנגדות פקידי האוצר להבטיח ערבויות ממשלתיות ליזמים בענף שיפעלו ביהודה ושומרון. ההחלטה תאפשר להעמיד התחייבות ממשלתית למיזמים שיוקמו באזורים אלו.

במסגרת ההחלטה אשר תביא לחסכון של יותר מ-2.5 מיליארד ש''ח למשק, יבצע משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים המרות והסטות של מכסות קיימות של אנרגיות מתחדשות במטרה להקטין את העלויות למשק החשמל. ההחלטה כוללת הסטת מכסה מטכנולוגיית רוח (טורבינות) לטכנולוגיה פולטו וולטאית (קולטי שמש), עקב החסמים התכנוניים והקשיים הסביבתיים והביטחוניים בקידום הקמת מתקנים לייצור חשמל מאנרגיית רוח.

השר שלום אמר לאחר דחיית הערר שהגיש שר האוצר יאיר לפיד כי ״מדובר בהחלטה אשר מאפשרת לפתח את נושא האנרגיות המתחדשות ומאפשרת לישראל עצמאות אנרגטית מחד ומאידך מוכיחה את דאגתנו להתיישבות ביהודה ושומרון, על כלל היבטיה״.

מזכ"ל אמנה זאב חבר (זמביש), ברך את השר שלום על מאבקו לאפשר הקמת מיזמים סולארים ביהודה ושומרון. "השר שלום הוא ידיד ההתיישבות וזוהי פעולה נוספת שלו לחיזוקה", אמר.

עדי מינץ מנכ"ל ישע הירוקה משבח את מאבקו של השר סילבן שלום לעידוד הקמת אנרגיה ירוקה ביהודה ושומרון. מינץ מציין כי על אף שמשאבי הרוח והשמש ביהודה ושומרון, הם מהטובים בארץ, התקשו עד כה  היזמים ותושבי יו"ש להקים מיזמי אנרגיה מתחדשת בגלל בעיות מימון. החלטת הממשלה היום שהוביל שר התשתיות הלאומיות  סילבן שלום תסלול  את הדרך ותאפשר את פיתוח הענף ביו"ש.