בני עקיבא
בני עקיבאחזקי עזרא

נכון שתנועת בני עקיבא דחתה את שבת הארגון משבת פרשת "תולדות" לשבת פרשת "ויצא", אולם הסניפים כבר החלו את ההכנות הראשונות לחודש ארגון.

קומונריות מתחילות לחפש שליחים, חניכים התחילו לצעוד שמאל- ימין- שמאל והזמנת ציוד כבר נשלחה.

במדור הנוער החלטנו לבקש מקומונריות ומרכזות שחוו חודש ארגון לתת טיפים, עצות חכמות לקומונריות שעכשיו מתחילות את החודש העמוס ביותר בשנה. אז קדימה, תקראו, תחכימו ותהנו.

"כדאי לכתוב מראש מה יש לבצע בכל שבוע בחודש ארגון, וככה לגמור בנחת את כל המשימות בשבוע שיעוד להן", אומרת מיכל שניטמן, קומונרית לשעבר. "להשאיר לשבוע האחרון רק את הדברים שצריך לעשות ברגע האחרון, וגם זה רצוי לגמור כמה שיותר לפני הלילה הלבן, כדי שבלילה הזה יוכלו הקומונריות להתארגן בנחת לקראת השבת ולישון קצת".

"כקומונרית, רכז הארגון שלי לימד אותי לא לרוץ בסניף, גם כשהכול נראה מטורף, לא רצים. קומונרית שהולכת, תמיד משדרת נחת ושליטה לסובבים אותה", מספרת שולי שוורץ, קומונרית לשעבר במרכז ירושלים ואף רכזת לשעבר של חבריא ב' במחוז ירושלים. "בנוסף, תמיד הייתי אומרת לקומונריות שבמחוז לבחור שעה אחת ביום חמישי האחרון שבו לא מתעסקים בסניף, מכבים את הפלאפון ומתאפסים".  

"לא צריך לקחת דברים קשה מידי, גם אם קרו פאשלות והעליבו אותך, לא נורא. כולם בלחץ ושום דבר הוא לא אישי", אומרת הקומונרית לשעבר, יעלי דואק. "בנוסף, חשוב שכל קומונרית תאכל, תישן ותתקלח, את עדין בן אדם בתוך החולצת תנועה".

קומונרית נוספת מחזקת את דבריה של דואק, "חשוב שקומונריות לא ישכחו את עצמן, הן לא על- טיבעיות וצריכות לישון, לאכול ואפילו לדבר עם חברות. כן, גם בחודש ארגון. לפעמים עדיף לעשות פחות אבל טוב, כי חבל להגיע לחודש ארגון חולות ותשושות. קומונריות צריכות לזכור שאם להן טוב אז לסניף טוב".

לסיכום אומרת רעות טובי, קומונרית לשעבר בלוד ובבית עריף, "תהנו מהחודש הזה. חודש ארגון הוא אמצעי להשגת המטרה, עדיף דרך טובה מאשר תוצאה. בנוסף, זהו חודש אינטנסיבי למדריכים כך שחשוב מאוד לעודד אותם עם צ'ופרים נחמדים, מכתבים אישיים וחיזוקים פה ושם. זה הזמן של הקומונרית להראות שאפשר לסמוך עליה ושהיא כאן בשבילם ואז בהמשך השנה, המדריכים יסמכו על הקומונרית".