זה תפקיד הרבנים. הרב רצון ערוסי
זה תפקיד הרבנים. הרב רצון ערוסיפלאש 90

על רקע האסון בנפאל, קורא הרב ד"ר רצון ערוסי רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, לכל המנהיגים הרוחניים לעלות לסדר היום את התופעה שפשטה בציבור הישראלי לנסוע לטיולים מסוכנים.

בדבריו הוא אינו מתייחס באופן ספציפי לאסון בנפאל, אלא לכל האסונות שאירעו בשנים האחרונות, "כולנו מנחמים את האבלים נחמה שלמה, ולא רק הם אבלים, אלא כל עם ישראל, על בחורי החמד ובנות ישראל המצוינים שקרה להם אסון נורא. הדברים שלי כלל לא מופנים לאוזניהם וליבותיהם של האבלים והמנחמים, אבל דומה שהגיע העת שמנהיגים רוחניים ישמיעו את קולם ברמה, נגד התופעה שיוצאים לטיולים מאוד מסוכנים".

"הגיעה העת שראשי ישיבות והאולפנות יעמידו במרכז את קדושת החיים. גם שר החינוך שבא מהציונות הדתית צריך להעמיד את קדושת החיים במרכז המערכת. החיים יקרים הם, פקדון בידינו, אלוקי נשמה שנתת בי, אתה משמרה בקרבי ואתה עתיד להחזירה לעתיד לבוא".

הרב ערוסי קובע, שאת האושר לא צריך לחפש על גג העולם, "החיים לא נועדו לכיופים הרי אסון, מותר ומצווה לטייל ולהתענג, אבל כל דבר בעיתו ובמקומו, צריכים להעמיד סיכוי מול סיכון. לא נכונות הכותרות על האושר בלהיות על גג העולם. זה תענוג לראות מפלאי ה' יתברך, אבל יש אושר גדול בלהתחתן ולהביא ילדים, אושר גדול בלתמוך בעניים ובנזקקים, ולתמוך במשימות מאוד חשובות של האנושות, להיות יהודי וערכי".

רבה של קרית אונו סבור שמדובר בחיקוי של תרבות המערב, "טוב ליהנות ולטייל אך לא לסכן את החיים. מי התיר לנו לסכן את החיים, הבחורים והבחורות שלנו שהיו גיבורים בצוק איתן, לא ידעו שמדובר בחיידק מערבי שדבק בנו, לפי התרבות הזאת, המהות של האדם, זה המימוש העצמי שבו וכל תשוקותיו. האדם נברא בצלם אלוקים ולא נכון שמהות האדם זה תשוקותיו. אדם לא צריך להיות מסוגף, אבל זה צריך להיות פלפל ותבלין לתוך החיים ולא העיקר. אני מעולם לא התחברתי לביטוי של ניקוי ראש. האם החברים היקרים האלה שהיו גיבורים גדולים בצוק איתן צריכים ניקוי ראש, הם צריכים להתרענן, אבל לא לנקות את הראש ממעשי הגבורה שלהם, שלא ילכו למקומות מסוכנים. בפרשת השבוע כתוב, אך את דמכם ונפשכם אדרוש, אדם שמסכן את עצמו, הוא יידרש על זה. אני לא מאשים את הבחורים האלה, כי החברה הישראלית היא זו שצריכה תיקון, היא יותר מדיי מתמערבת ומתנתקת מערכי הנצח, צריכים שיהיה איזון בין המודרנה ולא לחקות כל טרנד שבא מהמערב".