השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' מפנה אצבע מאשימה כלפי פוליטיקאים שלדבריו מנצלים את אירועי הטרור בירושלים לצרכיהם האישיים.

"יש פה הרבה פוליטיקאים שמסתובבים ומנסים לקחת מנדטים. הרבה אנשים מנסים לעשות פה עוד סיבוב ולקחת עוד כמה מנדטים", אמר אהרונוביץ' בפגישה עם מפקדי מג"ב בירושלים.

השר הדגיש כי המצב הביטחוני בירושלים עלול להימשך זמן רב. "אם החיים יחזרו למסלולם, נשחרר אתכם", פנה למפקדים בחדר, "אם לא, תישארו בעיר גם שנה ושנתיים מבחינתי. צריך שקט פה בירושלים, התזמורת מנגנת וצריך להרגיע את העיר. תיכנסו, תטפלו, יש לכם גיבוי ממני לכל פעולה".

הלילה הובאה למנוחות בהר הזיתים קארן ימימה מוסקרה בת ה-22 שנפצעה קשה בפיגוע הדריסה שאירע בשבוע שעבר בירושלים ונפטרה אמש מפצעיה. 

מוסקרה, אזרחית אקוודור, הגיעה לישראל לפני כשנה על מנת להתגייר. בחודשים האחרונים היא למדה במדרשה ליהדות יחד עם בנות ממדינות שונות בדרום אמריקה. בפיגוע נרצחה גם התינוקת חיה זיסל בראון הי"ד בת השלושה חודשים ונפצעו כמה הולכי רגל שהיו בתחנת הרכבת הקלה.

גם המחבל שביצע את פיגוע הדריסה נטמן הלילה בסילוואן לאחר שתחילה משפחתו סירבה לקבל את גופתו, כמחאה על הגבלת מספר המשתתפים בהלוויה. בשעות שלפני ההלוויה יידו ערבים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון במספר מוקדים בבירה. אין נפגעים בנפש.

האזינו לשיחה