הרב דוד סתיו
הרב דוד סתיויוני קמפינסקי

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, קורא לרבנים החרדים ולרבנים החרד"לים להסיר את התנגדותם לחוק הגיור המתוקן, המכונה "הצעת המחליטים".

נזכיר כי בשל לחץ הסיעות החרדיות "הפיל" ראש הממשלה את הצעת המחליטים בנושא הגיור וח"כ אלעזר שטרן החליט לקדם את הצעת החוק הפרטית שיזמם, לה מתנגדים גם חברי הכנסת של הבית היהודי והליכוד. אתמול אושר חוק שטרן בוועדת החוקה לקראת קריאה שניה ושלישית.

"אני מקווה מאוד שכל הכוחות הציוניים במדינת ישראל יבינו שאין מנוס מקבלת החלטה בממשלה, שתאפשר לרבני הערים לגייר על פי המסורת היהודית ושממשלת ישראל תקבל את ההחלטה כפי שהסכימו עליה הרב דרוקמן והרב דרורי", אומר הרב סתיו. "אני מקווה שהעברת הצעת החוק בועדת החוקה, תשמש כטריגר משמעותי לראש הממשלה שיבין את המצב".

לדבריו כל הגורמים שחוששים להלכה, צריכים להבין שאם הצעת המחליטים לא תתקבל, חקיקת חוק שטרן תוביל לנישואין אזרחיים בישראל. "הצעת המחליטים היא על דעת מרבית הרבנים והיא מתמודדת עם בעיית ההתבוללות. בהעדר פתרון לבעיית ההתבוללות, החברה הישראלית תעמוד בפני אסון".

הרב סתיו מזכיר, כי "ראינו אתמול שמי שלא רצה את החלטת הממשלה קיבל החלטת כנסת פחות טובה. ואני אומר כאן לכל העסקנים החרדים והחרד"לים שפעלו נגד החלטת הממשלה והפיצו כל מיני שקרים - הם צריכים להבין שאי אפשר להחזיק ארבע מאות אלף אנשים שלא מגיירים אותם והם לא יכולים להתחתן, המשמעות תהיה שיהיו כאן בסוף נישואין אזרחיים.

"לכן אני מבקש מהבית היהודי ומרבני תקומה שיבינו שזו 'עת צרה ליעקב', אם לא ניתן מענה לבעיית ההתבוללות נמצא את עצמנו בסכנות פי כמה יותר גדולות".

הרב סתיו מציין במקביל כי הוא מתנגד לחוק הפונדקאות שאושר אתמול לקריאה ראשונה, "אני לא מתפעל ממנו ולא רק בגלל העובדה שחוק רשמי במדינת ישראל נותן לגיטימציה לזוגות מסוגים שונים, אלא גם בגלל העובדה שהוא פותח בצורה גורפת את עולם הפונדקאות.

''זה יגרום לכך שבתוך כמה שנים ייווצרו כאן יותר ויותר בעיות יוחסין כי אין כאן מעקב מדויק שזה מתבצע רק על ידי נשים לא יהודיות מה שמקל מאוד גם בגלל היכולת לגייר וגם כי לא נוצרות קרבות משפחה. לכן היה צריך לרסן את החוק הזה", דברי הרב.