אלחנן גלט במיאמי
אלחנן גלט במיאמידוברות המשרד לשירותי דת

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אלחנן גלט, יצא השבוע לסיור בפעילות הסתדרות הציונית העולמית בארצות הברית בבתי ספר יהודים פרטיים וציבוריים.

גלט יצא בראש משלחת של בכירי המשרד כדי להתרשם ולבקר בפעילות בבתי הספר. הפעילות המגוונת כוללת הרצאות, שיעורים, לימוד עברית, ציונות, הכרת ארץ ישראל והגופים הלאומיים והאישים במדינת ישראל בעבר ובהווה.

בין היתר פגש גלט את האחים ירון ויובל מיארה ילידי נתיבות עם בנות זוגם שפועלים בבית הספר הפרטי "הלל" שבמיאמי, את תלמידי בית הספר הציבורי "בן גמלא" שבעזרת שליחי ההסתדרות מקבלים לראשונה מידע ציוני וערכי ללא יהדות - כנהוג בבתי ספר ציבוריים בארצות הברית וכן בבית הספר "מסורת ישראל" המיועד בעיקר לילדי יורדים ישראלים בחוף המזרחי. הפעילות מכוונת לילדים מגיל רך ועד גיל 18.

"מדהים ומרגש לראות יהודים בכל העולם צמאים לרוחניות, ליהדות, למסורת ולציונות לצד החיים הטובים והנוחים שבאמריקה. פגשנו כאן אנשים ערכיים שעושים כאן שליחות חשובה למען המשך קיומו של עם ישראל גם בגולה החיים כאן עבורם מכוונים עסקים וגשמיות אך, הם מקבלים את החלק הרוחני מאותם אנשי ההסתדרות הציונית העולמית שעושים זאת תוך תחושת שליחות חשובה". 

"מאחר ובלי קמח אין תורה רואה המשרד לשירותי דת חשיבות רבה בתמיכה בפעילות זו ועל כאן באתי להתרשם ולחוש מקרוב את הפעילות עם האנשים היקרים המורים והשליחים שכאן לצד ההורים והתלמידים", הוסיף  גלט.

יצוין כי המשרד לשירותי דת תומך בכ-10 מיליוני שקלים בשנה בפעילות רוחנית בתפוצות של ההסתדרות הציונית העולמית בראשותו של מנהל המחלקה יצחק שטיגליץ זו השנה הרביעית.

"חלק מבני הנוער שוקלים לעשות עלייה ואף להתגייס לצה"ל. הם מתחברים לערכים, לשורשים היהודים כך שהם מבינים ומכירים ומעריכים את מדינת ישראל, ואוהבים את עם ישראל", ציינה אחת השליחות בבית הספר "בן גמלא".