מזבלה פיראטית
מזבלה פיראטיתצילום: ירון רוזנטל

קבוצת מטיילים של בית הספר שדה כפר עציון שטיילו בסוף השבוע בחלקו העליון של נחל איילון מדרום לכביש 443, פנו לתנועת רגבים, לאחר שאיתרו במהלך הטיול מספר רב של עבירות על שמירת הטבע.

המטיילים הבחינו במחצבה ערבית בלתי חוקית שהחלה לפעול במעלה הנחל לפני מספר חודשים ובמזבלה פיראטית פעילה של הכפר א-טירה.

בנוסף, איתרו המטיילים כריתה מסיבית של שרידי החורש הים תיכוני שנותרו באזור, שוד עתיקות בחורבת ג'פנה וכן ציד נרחב ובלתי חוקי של חוחיות. 

בדיקה שקיימה תנועת 'רגבים' העלתה כי בתצלום האוויר העדכני ביותר של המנהל האזרחי מחודש מרץ 2014 (אותה קיבלה רגבים כחלק מבקשת 'חופש מידע'), ניתן לראות בירור את פעילות החציבה הבלתי חוקית, אך לטענת רגבים במנהל האזרחי לא פעלו כנגד העבירות.

תנועת רגבים הוציאה פניה דחופה לאלוף פיקוד המרכז ולראשי המנהל האזרחי, בדרישה לפעול באופן מיידי לעצירת החציבה, לפעול לאיתור העבריינים ולהעמידם לדין, "רשויות אכיפת החוק, הן חוקי התכנון והבניה, הן חוקי התברואה והן חוקי ההגנה על הסביבה, אינן פועלות במרחב זה וכל אדם יכול לעשות ככל העולה על דעתו.

"הנכם מתבקשים בזה לפעול לעצירת עבודות החציבה במחצבה הבלתי חוקית, לאתר את האחראים, לנקוט כנגדם באמצעים פליליים ולחייבם לשקם את המרחב שנפגע כתוצאה מהפעלת המחצבה", נאמר בפניית התנועה.