מארב אבנים
מארב אבניםצילום: רועי גיפמן

רועי גיפמן, תושב שכונת מעלה הזיתים שבמזרח ירושלים נקלע הערב (חמישי) למארב אבנים בשעה שנסע למרכז העיר עם רכבו.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר כי נסע דרך הכביש בואדי ג'וז. "בערך באמצע הדרך נעצר לפני רכב מסיבה לא ברורה ועיכב אותי. לפתע הגיח למקום רכב עם חמישה נערים ערבים, וידאו  שאני יהודי והחלו לידות לעברי אבנים וסלעים".

לנערים שיצאו מהרכב והחלו לתקוף אותו, הצטרפו מיד עוד כעשרה נערים נוספים. הרכב של גיפמן ניזוק, השמשה האחורית נופצה ונזק נגרם גם לפח הרכב. "הכל מרוסק. שמתי גז וברחתי משם וללא ספק ניצלתי בנס, ברוך ה'".

הוא התקשר למשטרה שם ביקשו ממנו להמתין בצומת רמות אשכול. "חיכיתי ב'פסל הלבן' עד שיגיעו השוטרים והמקום עצמו הוא טרמפיאדה של ערבים והעומדים שם החלו לצחוק לאחר שראו את הנזק", סיפר.

ביממה האחרונה נרשמו כמה וכמה תקריות של יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר יהודים וכוחות משטרה הפרוסים בכוחות מתוגברים באזור מזרח ירושלים. על רקע הלווית המחבל שירה ביהודה גליק שתיערך הלילה בא-טור ותפילות יום השישי מחר בהר הבית, נערכים במערכת הביטחון לאפשרות של הסלמה.

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ'יקו) אדרי החליט לאשר לגברים מוסלמים מעל גיל 50 ולנשים בכל גיל להתפלל מחר בהר הבית. במשטרה התקבל מידע מודיעיני על כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר עם סיום התפילות.