"קומנדו החתונות": חתונת ה- 250

כולנו עוברים את השלב הזה בחיים, מסיימים את התיכון, גומרים את הצבא, מוצאים את ''האחת שלנו", ואז מגיע היום המאושר בחיינו- יום החתונה שלנו.

כולם רוקדים שם רק בשבילנו, אבל מה קורה אם אין מי שירקוד שם בשבילנו? כולנו מכירים את הזוגות שחזרו בתשובה או התגיירו, וההורים והחברים החרימו אותם בעקבות זה, מי ירקוד בשבילם ביום חתונתם וישמח אותם?

לפני 3 שנים הקימה ההנהגה הצעירה את "קומנדו החתונות" לציבור הדתי, "צוות המשמחים". אביחי גרינוולד, מייסד "הקומנדו", הסביר איך צץ הרעיון, "תמיד כאב לי לקרוא ולשמוע על חתונות שלא היה מי שישמח בהן. באחת מישיבות רכזי ההנהגה הצעירה, החלטתי להציע שנשלח מתנדבים בודדים מההנהגה הצעירה, שישמחו בחתונות הללו. אט אט גדלנו, והעניין התפשט כמו אש בשדה קוצים, עד שהיום יש לנו מערך שלם רק בשביל הצוות".

"הרעיון הוא פשוט, כל מי שרוצה את המשמחים אצלו בחתונה, מתקשר למוקד הפניות שלנו ונותן לו את הפרטים על החתונה. המוקד מתקשר לרכז באיזור החתונה, ומעביר לו את הפרטים. לרוב מגיעים לחתונות בין 20-50 מתנדבים, ולפעמים אף יותר"

"בצוות המשמחים" יש מאות מתנדבים בפריסה ארצית ברחבי הארץ, מנהריה הצפונית, דרך חיפה גוש דן וירושלים, ועד לאשדוד ובאר שבע הדרומיות. לצוות יש עבודה רבה. לא מזמן הצוות מנה את חתונת ה- 250, ומאז הספיקו הצעירים לשמח בעוד כמה חתונות.

"הצוות מתאפיין בעיקר בספונטניות שלו", סיפר אחד המתנדבים, "לפעמים מודיעים לנו באיזור שעות הצהריים שיש חתונה בערב, ואנחנו 'מוקפצים' לאירוע. יש פעמים שאפילו אני לא מאמין ששאר המתנדבים יגיעו, אבל בסוף כולם מספיקים להגיע, והשמחה, ברוב עם הדרת מלך, נמשכת עד אמצע הלילה".

לאחרונה, מספרים בצוות המשמחים, זכינו לחגוג את חתונת ה-250 עם זוג מהמגזר החרדי, "החתונה הייתה עוצמתית ושמחה במיוחד היה קירוב לבבות גדול".

מזכ"ל ההנהגה, אסף דנוך, סיכם, "כל המשמח חתן וכלה, כאילו בנה אחת מחורבות ירושלים. חז"ל מדגישים שאחת המצוות החשובות שיש לנו הינה לשמח חתן וכלה. אין ספק שהם מוסרים על כך את נפשם."

ח"כ יוני שטבון שיגר לצוות הצעיר ברכה, "ההנהגה הצעירה היא חוד החלוץ של הנוער הנפלא שלנו. מאות נערים ונערות שפועלים ברוח התנדבות מעוררת השראה למען התורה, העם והארץ. אלו פרותיה המבורכים של רוח ה'- כבוד לתורה וכבוד למדינה. לעם ישראל יש דור עתיד, והוא חזק וערכי. אשרינו שזכינו שזה הנוער שלנו".