זקן ואולמרט באחד הדיונים האחרונים בביהמ"ש
זקן ואולמרט באחד הדיונים האחרונים בביהמ"שפלאש 90

התובע במשפט אולמרט חוקר הבוקר (שני) את שולה זקן, מזכירתו ואשת סודו לשעבר של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, חקירה העלולה להפליל את אולמרט גם בסעיפים מהם זוכה בעבר.

לצורך עדותה בבית המשפט בירושלים הובאה זקן מהכלא בו היא מרצה עונש של 11 עונשי מאסר על עבירות של נטילת שוחד, עבירות בהן הורשעה בהסדר טיעון.

במהלך העדות נחשפות לראשונה הקלטות של שיחות שערכה זקן עם אולמרט, ומהן עולה לכאורה תמונה שונה מזו שהצטיירה בהכרעת הדין בה זוכה אולמרט מהחלק שיוחס לו בפרשת טלנסקי.

באחת ההקלטות נשמע אולמרט אומר לזקן, "אני אומר לך רק דבר אחד: קחי עלייך, עזבי אותי... אני לא מבקש ממך שתודי בשום דבר, אני לא מבקש ממך שתעשי משהו שיזיק לך, אבל את צריכה להבין דבר אחד, ברגע שייצא שאני נתתי לך או כסף מזומן - 30 אלף דולר - או ברגע שייצא שאני ידעתי ממך שדכנר נותן תרומה, פירושו של דבר שאני שותף לשוחד. נקודה. זה הכל. אם את קיבלת לידייך ולא סיפרת לי, איזו עבירה את עשית? אבל ברגע שאני ידעתי את העניין הזה - זה כל מה שהם רוצים, ואת צריכה להבין את זה".

בהקלטה אחרת אמר אולמרט לזקן, "השבוע, בעזרת השם, אני צריך לקבל 125 אלף, אני אעביר חלק במזומן אני מקווה, לא השבוע הזה, שישי שבוע הבא, וזה, את תחליטי כמה שאת נותנת להוא. בסדר?".

בהקלטה אחרת מבקש אולמרט מזקן שלא להעיד ולהפליל אותו, "הוא ירצח אותך ואת תפלילי את עצמך על דוכן העדים, זה מה שמטריד אותי, אני אגיד לך מה, הוא יגיד דבר פשוט מאד, את יודעת מה? היומנים מה שכתבת, אה.. שכתוב ביומנים אוקיי לא יודע איזה יום יכול להיות שהתבלבלו, יכול להיות זה... את כתבת את זה, מישהו כתב לך את זה ביומן, ובסוף את תאלצי להודות שאת כתבת את זה, ואז הוא יגיד מזה אני לוקחת לעצמי 35 אלף דולר. מה תגידי? אז הוא יגיד, 'את לקחת לעצמך 35 אלף דולר'. עכשיו מה הבעיה? את לא עולה על דוכן העדים, הוא יכול לקפוץ ולעשות ריקודים באוויר, הוא לא יכול להרשיע אותך, את זה הוא לא יכול להציג את הטיעונים האלה".