ינון כהן רץ
ינון כהן רץמירב כהן

ינון כהן נפצע באורח קשה ב-2003 בתאונת אימונים, כאשר נורה טיל אר-פי-ג'י בשוגג במהלך תרגיל של חטיבת גולני.

כהן איבד חלקים מרגליו, היכולת ללכת הפכה לחלום רחוק והוא יצא למסע שיקום בידיעה שהמסע יהיה מפרך, קשה וייתכן שאף מתסכל.

יותר מעשר שנים אחרי, כהן חזר ארצה וסיכם בעמוד הפייסבוק שלו את התהליך הארוך. "זהו, המסע נגמר! אנחנו בארץ. אני לא יכול שלא להתרגש אחרי 11 שנה - אני רץ, חזרתי לרכב על אופניים, לשחות והיום אני יודע, מאמין ומרגיש שהכול אפשרי.

"עברנו, אשתי ואני תקופה מאוד מורכבת, תקופה שבה תמיד נשארה בנו אמונה ותקווה ואף התחזקה למרות הקשיים הרבים".

צילום: מירב כהן

"תבינו, יושב אדם בריא בכיסא גלגלים ופשוט לא מצליח לעשות את הדבר הבסיסי ביותר, ללכת. זה לא פשוט... לשמחתי, קבלתי תמיכה עצומה בכל צורה שהיא מכל מקום בעולם, הרגשתי שאני לא לבד ובאמת שאין לכך מחיר.

"אין מחיר לרגע הזה שבו אני עומד על שתי רגליי ומתחיל לרוץ, כן אפול לא אפול, זה פשוט לא מעניין אותי, אני רץ!!! אני רץ ומרגיש את הרוח מפלחת את גופי. אי אפשר לתאר את הרגשתי באותם רגעים. אין לכך מילים ובטח שלא מחיר, זה היה שווה את הכל.

"ולחשוב שחודשיים לפני כן עדיין ישבתי בכיסא גלגלים... תחילה אני רוצה להודות לבורא עולם שנתן בי כוח ואמונה חזקה לעבור כל זאת, לאשתי המדהימה שפשוט בלעדיה זה לא היה קורה, למשפחתי היקרה שהייתה איתי בכל רגע, בכל כאב ובכל הרגשה. לעמותת 'גולשים לחיים' בניהולה של נינה, האישה שלא מוותרת, ולעמותת 'דרור לפצוע' שבאמת לא משאירים את החיילים שלהם לבד.

"ואחרונים חביבים, אתם, האנשים הפשוטים שפשוט קראו את הפוסט וניסתם לעזור בכל דרך, כולכם הצלחתם. היום אני על הרגליים ואני יכול לעשות את הכל! סליחה אם שכחתי אנשים נוספים (בטוח שכחתי).

כהן עבר מסכת ארוכה של התמודדויות משפטיות מול גורמי השיקום במשרד הביטחון והוא מסיים עם תקווה שיש בה גם עקיצה - "כולי תקווה שלא יהיו עוד חיילים שיצטרכו לעבור את מה שעברתי, אעשה הכל כדי לשנות זאת".