יוסי ורדי
יוסי ורדיחזקי עזרא

סערה בתנועות הנוער הדתיות סביב עצרת הנוער לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז''ל שתיערך במוצאי השבת הקרובה.

אמש דיווחנו לראשונה בערוץ 7 על 'קול קורא' של תנועות הנוער השותפות בעצרת המגנות את הפגיעה ביהודה גליק.

גורמים בתנועת בני עקיבא מספרים כי ציפו מתנועת אריאל להיות שותפה בעצרת לאחר הגינוי שפורסם, זאת לאחר שבאריאל הציבו כתנאי את השתתפותם בעצרת, במידה ותנועות הנוער הזיכרון יגנו את הפגיעה בגליק.

עוד אומרים בתנועת בני עקיבא, שהבקשה לגנות את הפגיעה בגליק כתנאי להשתתפות בעצרת, מהווה ניצול ציני של המקרה וכבר קודם לכן התנועה לא התכוונה להשתתף בעצרת.  

גורמים בתנועת אריאל טוענים שהדברים אינם תואמים את התהוות הדברים, "מדובר בספין", אומר גורם בתנועה. "ביום חמישי, ועוד רבות קודם לכן, ביקשה התנועה שהעצרת המבקשת לאחד את כלל בני הנוער נגד אלימות תהיה נטולת כל סממן פוליטי גלוי וסמוי כאחד ותצא בקריאה נגד אלימות מכל גוון וסוג שהיא משני צידי המתרס הפוליטי''.

לדברי הגורם, ''עצרת רבין היא עצרת פוליטית ומשום כך נבצר מהתנועה להשתתף בו. בלא קשר לכך, תנועת אריאל קראה לשאר התנועות לגנות את ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק ומצער לראות כי לקח שלושה ימים להוציא הודעות גינוי שכזאת. התנועה נשארה איתנה בעמדתה להשתתף בכל עצרת שתהיה נטולה מפוליטיקה, שמטרתה להרבות אהבה לכל יהודי בעם ישראל ולא פירוד ושנאה.

''לצערנו כפי שהוכח בשנתיים האחרונות וכפי שאנו מתריעים כעת – העצרת שמתקיימת לציון רצח רבין הינה עצרת פוליטית. שאמירותיה, ומסריה, מנוגדת לדרכנו ולדרך התורה ועל כן נבצר מקומה של תנועת הנוער 'אריאל' מעצרת זו".