הפיגוע בירושלים
הפיגוע בירושליםדוברות איחוד הצלה

בבית חולים הדסה עדיין מאושפזים שני פצועים באורח קשה מהפיגוע היום (רביעי) בירושלים.

מבית החולים נמסר כי פצוע אחד מאושפז במצב קשה, ביחידה לטיפול נמרץ לאחר שעבר ניתוח. פצוע שני מאושפז במצב קשה מאוד ביחידה לטיפול נמרץ.

אחד מהפצועים עדיין לא זוהה ונעשים מאמצים להגיע לקרוב משפחתו. בארגון זק"א מבקשים את עזרת הציבור באיתור משפחתו של הפצוע הלא מזוהה.

בארגון מציינים כי הפצוע מאושפז ללא שום סימני זיהוי והפרט היחיד שיש הוא האופנים עליהם רכב הפצוע טרם נפגע. הוא לבש חולצה לבנה ומכנס שחור, פניו מגולחות.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי ההרוג בפיגוע הדריסה הוא קצין מג"ב ג׳דעאן אסעד, בן 38 מהכפר הדרוזי בית ג'אן. מצבם של לוחם משמר הגבול והאדם החרדי שנפגעו באירוע מוסיף להיות קשה מאוד.

הפיגוע אירע בשתי זירות סמוכות - ברחוב שמעון הצדיק וחיים ברלב - בסמוך למטה הארצי. המחבל, אברהים אל-אכרי משועפט, בעל תעודת זהות כחולה, פגע בין היתר בחיילים ושוטרים, והוא נורה למוות על ידי שוטרי מג"ב. הוא הגיע ברכב מסחרי מאזור הגבעה הצרפתית, פגע ודרס אנשים בתחנת ההסעה של הרכבת הקלה בפינת הרחובות ברלב ושמעון הצדיק, באיזור צומת מעלות דפנה. לוחם מג"ב שהיה במקום נפצע באורח קשה מאוד.

משם המשיך המחבל בנסיעה לכיוון מרכז העיר והגיע לזירה השנייה, באזור רחוב משה זקס. לאחר שפגע בכלי רכב ובאנשים נוספים, כולל אדם חרדי שנפצע אף הוא קשה מאוד, הוא נעצר בכביש. הוא יצא מהרכב, חמוש במוט ברזל, והחל להכות אזרחים שהיו במקום. לוחמי משמר הגבול, שהבינו שמדובר בפיגוע, צמצמו טווח, ירו והרגו אותו.

הלוויתו של המחבל שביצע היום את הפיגוע בירושלים תתקיים הלילה סמוך לשער האריות בירושלים.

על פי הוראת המשטרה ההלוויה תתקיים בהשתתפותם של כ-20 בני אדם בלבד.