חנין זועבי
חנין זועביפלאש 90

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת החוק שזכתה לכינוי "חוק זועבי", שתאפשר את סילוקה מהכנסת של ח"כ חנין זועבי (בל''ד).

את הצעת החוק מקדמים חברי כנסת של סיעת "ישראל ביתנו" וחתומים עליה חברי כנסת נוספים, מימין ומשמאל.

בהצעת החוק נאמר כי "חבר כנסת שבעת מלחמה שהחליטה עליה הממשלה פרסם דברי תמיכה במאבק מזוין, של מדינת האויב או של ארגון הטרור נגד מדינת ישראל, תיפסק כהונתו בכנסת ביום שבו החליטה הכנסת, לפי המלצת ועדת הכנסת".

לקראת הדיון הגיש המכון הישראלי לדמוקרטיה לוועדת השרים לחקיקה חוות דעת נגד החוק. את חוות הדעת כתבו הפרופסור מרדכי קרמניצר - סגן נשיא המכון לדמוקרטיה והד"ר עמיר פוקס.

"גוף פוליטי מובהק כמו הכנסת לא אמור לקבל החלטות קיצוניות על הדחה של חבר פרלמנט מכהונתו, תוך פגיעה קשה בזכותו להיבחר ובזכות בוחריו לבחור", כותבים השניים. "הפגיעה חמורה במיוחד משום שהעילה לפקיעת הכהונה מבוססת על פרסום ולכן פוגעת בחופש הביטוי. את האיזון בין השמירה על בטחון המדינה ובין חופש הביטוי יש לערוך במסגרת המשפט הפלילי. ח"כ שיורשע בסיוע לאויב או בתמיכה בטרור ממילא יורחק מן הכנסת".

הם מסבירים כי הצעת החוק מבקשת לתת לחתול לשמור על השמנת, כלשונם. "מתן הכוח האמור לחברי הכנסת, המאשימים זה את זה בבגידה ובתמיכה בטרור השכם והערב, מזמין כניסה למחול שדים פוליטי ומקארתיסטי".

נזכיר כי ח''כ זועבי שנכנסה אתמול להר הבית, תקפה מילולית שוטרים ולוחמי משמר הגבול שהדפו את הפורעים הערבים בשטח ההר.

"כל הזמן אומרים לכם שאנחנו טרוריסטים ורוצים להילחם בכם. אנחנו רוצים לחיות, להתפלל, להיכנס לבתי הספר ולאדמה שלנו, זה טרור זה? לחיות זה לטרור? להיאבק על הזכות שלנו ולחיות זה טרור?", צעקה זועבי.

אחרי שדרשה מהשוטרים על הגג להמשיך לצלם את המתרחש היא פנתה שוב לאחד השוטרים וצעקה לעברו: "היית רוצה שיעשו את זה ברחוב שלך ובעם שלך? הרי יש מי שעשה בכם את זה לפני עשרות שנים. לא למדתם את הלקח. אל תרצח ואל תהיה גזען. נרצחו לכם שישה מיליון".