דורש מאבק בגזענות. פריג'
דורש מאבק בגזענות. פריג'פלאש 90

במכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, קורא חבר הכנסת עיסאווי פריג' לפתוח בחקירה נגד השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לאחר שזה הכריז כי דינו של כל מחבל הפוגע בישראלים להיהרג.

השר אמר את הדברים לאחר פיגוע הדריסה בירושלים, פיגוע בו נרצח קצין מג"ב ונפצעו 13 בני אדם נוספים. את דבריו של אהרונוביץ' מפרש חבר הכנסת פריג' כהתרת דמו של המחבל ללא דין ובשל כך יש לחקור אותו ולבחון את חוקיות הכרזתו.

בראשית מכתבו מזכיר פריג' את האירוע בו גוננה בלה פרוינד על מחבל שדקר שני ילדים בירושלים. היה זה בשנת 92' כאשר המון זועם ביקש לנקום במחבל על המעשה. פריג' מזכיר את ההתקפות שבפניהם עמדה פרוינד כשמנעה מההמון לפגוע במחבל במשך כמעט חצי שעה עד להגעת כוחות המשטרה.

"בלה פרוינד עשתה את מה שעשתה כי היא אישה אמיצה שהחוק נר לרגליה ושיודעת שאסור להמון או לאף אחד אחר לקחת את החוק לידיים", כותב פריג' ומוסיף כי "מסתבר שמה שברור היה לבלה פרוינד, ממש לא ברור לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ שכתב היום בעמוד הפייסבוק שלו 'כל מחבל הפוגע באזרח ישראלי דינו להיהרג'. השר אהרונוביץ' לא מדבר על כך שצריך ל'נטרל' את המחבל, או להתגונן מפניו כשהוא מסוכן, אלא גוזר דין מוות ללא משפט, לכל מחבל ש'פוגע' באזרח ישראלי".

"באמירה הזו", קובע חבר הכנסת במכתבו ליועץ המשפטי, "מצטרף אהרונוביץ' להמון שהרביץ לבלה פרוינד וקילל אותה. באמירה הזו נותן אהרונוביץ' הכשר לכל אזרח להרוג מחבל, או מי שהוא סבור שהוא מחבל, גם אם הוא לא מסכן אותו. אהרונוביץ' שממונה על אכיפת החוק, קורא בגסות להפר אותו".

לטעמו "מדובר באמירה מסוכנת שיש בה בכדי להסית אנשים לעבור על החוק ולהרוג את מי שחשודים בעיניהם כמחבלים. על כן אני מבקש לפתוח בחקירה כנגד השר אהרונוביץ' בגין הסתה וקריאה לביצוע מעשים בלתי חוקיים. הסמכות להעניש צריכה להיות נתונה רק לבית המשפט. זכותו של כל אזרח, שוטר או חייל להגן על עצמו או על אחרים, אך הריגת אדם שלא מהווה סכנה, גם אם הוא רוצח, היא רצח! וקשה לי לפרש את דבריו של אהרונוביץ' באופן שונה מאשר הסתה לרצח".