השר אהרונוביץ' והמפכ''ל בזירת הפיגוע

בבית החולים "שערי צדק" בירושלים מוסיף להיות קשה מאוד מצבם של שניים מפצועי פיגוע הדריסה שהיה השבוע בתחנת "שמעון הצדיק" של הרכבת הקלה.

מוסיף להיות קשה גם מצבו של אחד החיילים שנדרס באזור גוש עציון.

בבתי החולים בבירה מאושפזים עוד ארבעה פצועים משני האירועים: שלושה מהם במצב בינוני, ואחד במצב קל.

באיזור נחל עירון נפצעו אתמול שני בני אדם פצעים קלים מאבנים שהושלכו אל אוטובוס ליד צומת אום אל פאחם. אבנים הושלכו גם בכניסה לכפר ברטעה, ונגרם נזק למכונית.

בכביש חוצה שומרון, באזור אורנית, נפצעו קל שלושה נוסעי אוטובוס בתאונת דרכים שנגרמה בשל יידוי אבנים. ליד מעלה לבונה נפצע פעוט בן שלוש פצעים קלים מאבנים.

במשטרה הוחלט להעלות היום את הכוננות לרמה ג', רמה אחת מתחת לגבוהה ביותר מחשש להתרחבות המהומות. זאת בעקבות הריגת המחבל הערבי בכפר כנא מירי שוטרים. ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל הכריזה על שביתת מסחר כללית בכל היישובים הערביים בארץ. כמו כן יושבתו מוסדות החינוך במגזר הערבי.

בעקבות האירועים, אמר ראש הממשלה נתניהו כי תיבחן שלילת אזרחות של הקוראים להשמדת מדינת ישראל. "ישראל היא מדינת חוק. לא נסבול הפרות סדר והתפרעויות. נפעל נגד זורקי האבנים, חוסמי הצירים והקוראים להקמת מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל. מי שלא יכבד את החוק הישראלי ייענש במלוא החומרה", נכתב בהודעה ממשרד ראש הממשלה. "אנחה את שר הפנים לבחון שלילת אזרחות של הקוראים להשמדת מדינת ישראל".