ערבי טרור אבנים
ערבי טרור אבניםאיסאם רימאווי, פלאש 90

ערבים יידו אבנים לעבר אוטובוס שנסע בכביש מספר 1, סמוך למחלף אבו גוש. אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות משטרה עורכים סריקות באזור.

במקביל, צעירים ערבים יידו אבנים לעבר כוחות משטרה בשכונת עיסאוויה בירושלים. המתפרעים פוזרו תוך שימוש באמצעם לפיזור הפגנות.

מוקדם יותר היום, בתגובה למותו של הצעיר הערבי מכפר כנא שתקף שוטרים בסכין, יידו ערבים אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות המשטרה בצומת בית רימון הסמוך לכפר. חלק מהמתפרעים הבעירו צמיגים וחסמו את הכביש.

במהלך ההתפרעויות בצפון עצרה היום המשטרה יותר מ-20 מתפרעים. בסכנין, נצרת, ואדי ערה, אום אל פאחם, כבר קאסם וטייבה נערכו הפגנות בקריאה "לשחרר את אל אקצא". בחלק מההפגנות הונפו דגלי אש''ף ותמונתו של ההרוג.

את ישיבת הממשלה הבוקר פתח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהתייחסות להתפרעויות והבהיר כי "ישראל היא מדינת חוק. כל מי שיפר את החוק ייענש בחומרה. אנחנו לא נסבול הפרות סדר, והתפרעויות. אנחנו נפעל בנחישות נגד זורקי אבנים, זורקי בקבוקי תבערה, זורקי זיקוקים, חוסמי צירים וגם נגד הפגנות שקוראות להשמדתנו.

"איננו מוכנים לסבול יותר הפגנות בלב ערינו, שמניפים דגלים של החמאס או של דאע"ש וקוראים לפדות את פלסטין בדם ואש - בעצם קוראים להשמדתה שלמדינת ישראל". נתניהו סיפר כי הנחה את שר הפנים לבחון אפשרות של שלילת אזרחות למי שקורא להשמדתה של מדינת ישראל.

הוא האשים את התנועות האסלאמיות בהן החמאס והתנועה האסלאמית בישראל, "בראש החץ, לפחות בהתססות בהר הבית, עומדים המורביטון והמורביטאת - תנועות הסתה ממומנות על ידי כסף של האסלאם הקיצוני - אני הנחתי לפעול להוציא אותן אל מחוץ לחוק".

"אבל מי שעוד עומד מאחורי ההסתה הזאת זה הרשות הפלסטינית והעומד בראשה אבו מאזן. האתר של הגוף הרשמי שלהם, הפת"ח, הסביר שעם ישראל בעצם אף פעם לא היה כאן, בית המקדש אף פעם לא היה כאן ושלמה, דוד, ישעיהו, ירמיהו, מלכי ישראל, נביאי ישראל - כל זה זה פיקציה. בעצם יש פה ניסיון ברור לעוות לא רק את האמת העכשווית אלא גם את האמת ההיסטורית. מול העיוותים הללו, מול השקרים הבוטים הללו אנחנו חייבים לומר את האמת מול עמנו ומול העולם, ואנחנו חייבים לומר את האמת גם אל מול הגורם העליון ששואף להשמדתנו, אני מתכוון לאיראן".