עודד קטש. לכולם יש חלק באירועים
עודד קטש. לכולם יש חלק באירועיםצילום: פלאש 90

"אישית אני מאמין ששקט זה הדבר שעדיף פה, פחות דיבורים", כך אמר קפטן הפועל תל אביב בכדורסל, מתן נאור, במסיבת העיתונאים שקיימו היום (ראשון) שתי הקבוצות הבכירות של תל אביב.

שתי הקבוצות קיימו את מסיבת העיתונאים היום לאור המתח והעימותים בין שני קהלי האוהדים שלהם בעקבות האירועים האלימים בדרבי הכדורגל העירוני בשבוע שעבר. 

את מסיבת העיתונאים יזמה מנהלת ליגת ווינר סל שעושה מאמצים רבים בכדי להוריד את מפלס אירועי האלימות במגרשי הכדורסל, ונראה שמאמצים אלו גם נושאים פרי.

מעבר למסיבת העיתונאים, במנהלת החליטו מיד לאחר אירועי הדרבי בכדורגל כי את משחק הדרבי מחר תאבטח המשטרה ולא חברת אבטחה. 130 שוטרים ו-250 סדרנים יאבטחו את המשחק הטעון, צעד חריג ביותר בכדורסל הישראלי.

אל מסיבת העיתונאים הוזמנו שני מאמני הקבוצות וכן שני הקפטנים בכדי שיבקשו מהאוהדים הרבים להגיע אל המשחק מחר רגועים ומרוכזים בדבר אחד - עידוד קבוצתם בלבד. ללא שום פרובוקציות.

מי שפתח את מסיבת העיתונאים הוא יו"ר המנהלת שמואל פרנקל. פרנקל אמר "ללא ענישה מחמירה לא נצליח לעצור את התופעה, בינתיים אנחנו מסרבים להיכנע לקומץ אוהדים אלים שמאיים להרוס את הספורט הישראלי".

קפטן הפועל ת"א מתן נאור אמר כי לדעתו לא היה צריך לקיים את מסיבת העיתונאים הזו, שכן היא בעצמה גורמת להתלהטות הרוחות, למרות שהכוונה נכונה. נאור אף הצביע על חברת האבטחה כאחראית לאירועי הדרבי כשאמר "כל אחד יעשה את התפקיד שלו. המשטרה את שלה ואנחנו על המגרש את שלנו".

גיא פניני, קפטן מכבי ת"א הסכים עם נאור לגבי השקט שרצוי לפני הדרבי ואף ייעץ לאוהדי הצהובים "שיתעסקו פחות בצד השני כי אנחנו צריכים את התמיכה".

מי שנכח באירועי הדרבי באצטדיון בלומפילד הוא עודד קטש, מאמן האדומים מתל אביב. קטש אמר כי לדעתו צריך לקחת את הדברים בפרופורציות, כמו כן לטענתו "לכולם יש חלק באירועים הללו".

גיא גודס, מאמן הצהובים סיפר כי לאורך שנותיו כשחקן וכעוזר מאמן ראה איך אירועי האלימות בדרבי מתדרדרים מפעם לפעם. לדבריו הדרך היחידה לעצור זאת היא רק בעזרת ענישה. "הענישה צריכה להיות יותר חזקה, אם נהיה רכים זה ימשיך להיראות כך".

אז איך יראה הדרבי התל אביבי בכדורסל?