דליה למקוס הי"ד
דליה למקוס הי"דצילום: פלאש 90

איתיאל גיספאן, מנהל סניף יד שרה בתקוע, וחברה של דליה למקוס הי"ד, מתקשה להיפרד ממנה.

"זכיתי להכיר אותה שנה וחצי, מאז שהקמנו את הסניף", מספר גיספאן, "היא ביקשה מיד להתנדב ולהצטרף ולתת מעצמה לקהילה וליישוב. היא הייתה נותנת את כל הלב, עושה הכול בשקט ובצניעות בעלת לב ענק".

גיספאן מציין, שדליה נתנה מזמנה ומכספה גם למען זקנים וחלשים, "כל מי שבא להשאיל ציוד, היא נתנה לו הרגשה טובה, דליה הייתה מגיעה למשמרות, וגם אחרי המשמרות בשעות לא כל כך נוחות, כמו לילות ושבתות, תמיד ידעו שאם צריך ציוד דחוף בלילה היא הכתובת".

לדבריו, "אתמול היא סימסה לי שהיא תגיע לפתוח את הסניף בערב, אבל כששמענו את הבשורה, היינו המומים וכואבים. הגענו למשמרת שלה כולם, ואמרנו את כל ספר תהילים לעילוי נשמתה, היא תהיה מאוד חסרה לנו".

חברי סניף יד שרה בתקוע מתכוונים להגשים את משימתה האחרונה של דליה, "לא פעם היו מגיעים אנשים שקשה להם, אז היא שילמה להם מכספה להשאלת הציוד, ואם היו זקנים שקשה להם לבוא, היא הייתה מביאה את הציוד אליהם הביתה. במסגרת חודש ארגון פנו אלינו חברי בני עקיבא וביקשו לשלב את הנוער בפעילות של יד שרה. לדליה היה רעיון נפלא, שהנוער ייקח ציוד לביתם של אנשים שלא יכולים להגיע לסניף, את היוזמה הזאת אנחנו רוצים עכשיו לממש".