דליה מובאת למנוחות
דליה מובאת למנוחותצילום: חזקי עזרא

מזכיר היישוב תקוע, אריה חסקין, מספר לערוץ 7 על האבל הגדול שנפל על היישוב בעקבות הפיגוע בו נרצחה דליה למקוס הי"ד.

"תוך שעה מהפיגוע כבר הבנו שהנרצחת מהיישוב שלנו, אני הכרתי את דליה והמשפחה היטב, לפני כשנה וחצי הקמנו סניף של יד שרה, ודליה הייתה נשארת שם להתנדב גם בשעות הלילה. תקוע קהילה מגובשת וחמה וכולם מכירים את כולם".

חסקין מציין שצוות ישובי מיוחד היה זה שנאלץ לבשר את הבשורה המרה למשפחה, "משפחת למקוס גרה מאז שנת אלפיים בתקוע הם במקור עולים מדרום אפריקה, יש להם שישה ילדים ובת נשואה שגרה ביישוב. לצערנו היישוב שלנו מאוד מתורגל במקרים כאלה, עברנו לא מעט אסונות לאו דווקא של טרור, ויש לנו צוות צח"י מאורגן שאמון לטפל במקרים כאלה קשים וכואבים".

חסקין מקווה שהיישוב ימשיך להתפתח ולצמוח, "זה יום לא פשוט ועצוב מאוד, כולם כואבים ומזועזעים, גם מי שלא הכיר אישית את דליה, אבל עברנו דברים בעבר ונדע לצאת מזה חזקים ולהמשיך לצמוח".

דליה למקוס הי"ד, צעירה בת 26 מהיישוב תקוע, נרצחה אתמול בפיגוע דקירה בצומת הכניסה לאלון שבות בגוש עציון. שני בני אדם נוספים שהיו במקום נפצעו באורח בינוני וקל. המחבל נורה ומצבו קשה.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל ניסה לדרוס את היהודים שעמדו בטרמפיאדה ולאחר מכן יצא מהרכב ודקר את שלושת האנשים שעמדו בסמוך אליו. השומר בשער הישוב אלון שבות ירה לעבר המחבל ופצע אותו קשה.

הפיגוע אירע בטרמפיאדה ממנה נחטפו שלושת הנערים גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל הי"ד.