חוק פופוליסטי. פריג'
חוק פופוליסטי. פריג'פלאש 90

יום לאחר שבית הדין של ההתאחדות לכדורגל קבע עונש חמור לשתי הקבוצות התל אביביות בכדורגל בעקבות אירועי הדרבי, הגיעו היום (רביעי) האירועים אל בית המחוקקים בכנסת.

ח"כ יואל רזבוזוב מ"יש עתיד", ג'ודוקא מצטיין וקפטן נבחרת ישראל בג'ודו בעברו העביר היום את הצעתו לתיקון חוק למניעת האלימות בספורט בקריאה טרומית.

הצעתו של ח"כ רזבוזוב לתיקון החוק דרש עונש מקסימלי של 10 שנות מאסר בפועל לאדם שינהג באלימות בנסיבות מחמירות בספורט כולו ובמגרשים בפרט. אמנם הצעתו של רזבוזוב התקבלה ברוב של 26 קולות, אך בין המצביעים היו חמישה שהתנגדו לחוק ושניים שנמנעו.

חמשת המתנגדים הם ח"כ באסל גאטס מבל"ד וחברי הכנסת ממר"צ - אילן גילאון, מיכל רוזין, עיסאווי פריג' ותמר זנדברג. השניים שנמנעו היו חברי הכנסת אברהם מיכאלי ודוד אזולאי מש"ס.

התנגדותם של חמשת חברי הכנסת התקבלה בתדהמה נוכח האירועים החמורים שהתרחשו באצטדיון בלומפילד לפני קצת יותר משבוע. האם אלו שגינו דיברו והזדעקו כנגד אותם אירועים אלימים בדרבי התל אביבי, אינם עומדים בדיבורם?

ח"כ עיסוואי פריג' הסביר את התנגדותו לחוק כשאמר כי "החוק הוא חוק גרוע. זהו חוק פופוליסטי. אני בא מתחום הכדורגל ורואה את הדברים במו עיני, אני רוצה אכיפת הקיים. החוק זה לעג לרש. יש המון חוקים שמטפלים בספורט. המשטרה לא מטפלת בספסרים למרות שידוע מי הם, וגם לא במי שמאיים על אוהדת. צריך ליצור חוק נגד האלימות בבתי הספר". לדבריו, "הרמזור האדום נדלק מזמן".

שרת הספורט, לימור לבנת אמרה "הזדעקות שלנו לא עוזרת ולא פותרת את הבעיה. במקום שבו החינוך לא מספיק, אין ברירה אלא לדאוג לאכיפה ולענישה, אלה שתי הזרועות שמגיעים מיד אחרי החינוך".