נזיפה. גדעון לוי
נזיפה. גדעון לויFlash90

עיתונאי 'הארץ', גדעון לוי, הקדיש את המאמר שפרסם הבוקר (חמישי) בעיתון דווקא ליו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט.

במאמר שכותרתו "למה אני בעד בנט" פירט לוי את עמדתו ומעשיו של בנט כפי שהן משתקפות במשקפיו של לוי, והסביר כיצד הכשלת הפעימה הרביעית של שחרור המחבלים, יחד עם חוק משאל העם, הם אלו אשר קברו את גלגולו הנוכחי של התהליך המדיני.

לוי הוסיף ותיאר את פעולותיו של בנט במבצע צוק איתן, "בנט היה ראש וראשון למחרחרי מבצע "צוק איתן". שר הביטחון, משה בוגי יעלון, היה רכרוכי בעיניו, צה"ל היה בעיניו מרוסן מדי. בעבור האיש שמתגאה בכך שהרג 'המון ערבים' - לא היה במבצע די. אם זה היה תלוי בו ' זה לא היה נגמר רק ב- 2,200 פלסטינים הרוגים". 

לוי אף מאדיר את חלקו של בנט בכל הנוגע לאירועי הימים הללו, "הרוח היא רוח בנט, רוח רעה הסוחפת גם את נתניהו. בנט קורא להרוג 'כל מחבל', כולל ישראלי שנמלט משוטרים; נתניהו שולח את כולם לעזה. בתפקיד מקהלת הרקע: השרים וחברי הכנסת המתלהמים. בכולם אפשר לזלזל, אבל לא בבנט".

את עמדתו של בנט שתוארה במאמר שלו בניו יורק טיימס מגדיר לוי באופן ברור, "לא שתי מדינות ולא דמוקרטיה אחת. אפרטהייד. כי כזהו בנט: ההיי־טקיסט מ"מגלן" ומנהיג המתנחלים מרעננה אומר את מה שהוא חושב וחושב את מה שהוא אומר, זן נדיר בפוליטיקה הישראלית. ממנו לא תשמעו הבטחות בר־אילן ודיבורים נבובים על שחר או מזרח תיכון חדשים — שלאיש לא היתה מעולם כוונה לממשם. ממנו תשמעו אמת: אפרטהייד".

"הנזקים שהוא מסב בטלים בשישים לנוכח נזקי מוליכי השולל, שהביאו אותנו לאן שהביאו. אצלו יידע העולם ויידעו הישראלים מה כוונותיו; אצלו לא תעטה עוד ישראל את פני השקר היפות שלה, שאיפשרו לה להמשיך במדיניותה. לכן אני בעדו", חותם לוי בהסבר של כותרת מאמרו.