זוכרים את שריה עופר
זוכרים את שריה עופרצילום: שדמות נריה

בישיבת ההסדר שדמות נריה שבשדמות מחולה התקיים אירוע הזיכרון במלאת שנה להרצחו של אל"מ במיל' שריה עופר (יא יא) הי"ד בביתו שבישוב השכן, ברוש הבקעה.

ישיבת ההסדר שכנה לברוש הבקעה ושותפה מלאה בהחייאת ההתישבות. באירוע השתתף תא"ל במיל יהודה דובדבני, מי שהקים את חטיבת גבעתי יחד עם שריה עופר שהיה אז סגנו, ובהמשך הקים גם את מיזם הנח"ל החרדי, "נצח יהודה".

בדברים שנשא סיפר דובדבני לתלמידים על הקשר המיוחד שלו עם שריה במהלך ימי שירותם הצבאי. כמו כן סיפר כי יא יא הוא שבחר לגבעתי בזמנו את ההמנון "מי שחלם גבעתי", ההמנון שחובר בידי עמוס אטינגר, מבין האופציות שהוצעו להם כמפקדים בחטיבה לפני כעשרים שנה.

עוד סיפר דובדבני על הצוואה שהשאיר אביו הי"ד שנפל במלחמת העצמאות ובמרכזה שלושה עקרונות חשובים: "א. מפקדים תמיד בראש, ב. אהבת האדם באשר הוא, ג. לא משאירים פצועים בשטח".

בברוש הבקעה, ישובו של יא-יא התקיימה השבוע האזכרה הרשמית לציון שנה לרצח. באירוע נכחו קרוביו, חבריו ובתוכם השר אורי אריאל, כמו גם חבריו מהיחידות השונות עליהן פיקד, אלה הגדירו אותו כמלח הארץ ואמרו: "יא-יא השאיר צוואה ברורה, להקים בברוש הבקעה יישוב פורח ומשגשג. אין ספק שהמתיישבים החלוציים שהגיעו למקום לאחר שתלמידי ישיבת ההסדר שדמות נריה תפסו את המקום מיד לאחר הרצח ופינו אותו לטובת המתיישבים, תורמים לבניין הארץ ולגאולתה".

דודבני בשדמות נריה
דודבני בשדמות נריה