מנהרת טרור
מנהרת טרורדובר צה''ל

יאיר פרג'ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון גילה היום (חמישי) כי צה''ל עדכן את ראשי המועצות בעוטף עזה על קיום מנהרות טרור התקפיות מעזה טרם מבצע ''צוק איתן'', אך הוא לא ראה צורך לספר על "הפצצה המתקתקת" לתושבים המתגוררים ביישובים צמודי הגדר.

על רקע העימות הפומבי בין הרמטכ''ל בני גנץ לראש השב"כ יורם כהן אמר פרג'ון כי "המנהרות היו ידועות לצבא כמו שאנחנו כראשי הרשויות בעוטף ידענו עליהן כל הזמן. קיבלנו עדכונים כל הזמן מה מתרחש וגם כשנתגלה מידע מסוים קיבלנו על כך עדכונים".

בראיון ל"רדיו דרום" הוסיף ראש מועצת חוף אשקלון כי הוא לא רצה להתריע על המנהרות בפני תושבי האזור כדי שלא לזרוע פאניקה. "לא צריך להודיע על כל דבר לתושבים, לא צריך להכניס את התושבים לחרדות מיותרות".

בתוך כך, בשב"כ הבהירו הבוקר את הדיווחים האחרונים בנוגע להתרעות שהעביר השב"כ לצה"ל ולמערכת הביטחון, זאת בעקבות הפרסום בתכנית "עובדה". בשב"כ ציינו, כי ידיעות שהופצו ע"י הארגון, החל מינואר 2014, הצביעו על תחילת הערכות ואימונים של חמאס לקראת עימות אפשרי עם ישראל.

עם זאת הדגיישו בשב"כ, כי "בשום שלב לא טענו אנשי השב"כ, ובכלל זה המרואיינים לכתבה, כי שב"כ העביר לאור ידיעות אלו, התרעה למלחמה מול חמאס ביולי". בשב"כ הסבירו עוד, כי "החל מסוף אפריל 2014, בעקבות מידע חדש, הופצה ע"י שב"כ התרעה על כוונות חמאס להוציא לפועל פיגוע גדול אשר עלול להוביל למערכה".