בני גנץ ויורם כהן
בני גנץ ויורם כהןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אחרי הודעת ההבהרה של השב"כ לפיה הארגון לא התריע ממלחמת ביולי אלא מפיגוע, ראש השב"כ יורם כהן מבהיר כי שב"כ "לא חוזר בו משום מילה שנאמרה בתכנית 'עובדה'".

במכתב לגמלאי הארגון שפורסם בערוץ 10, הבהיר ראש השב"כ כי הוא עומד מאחורי טענות אנשי הארגון שהושמעו בתכנית "עובדיה", ולפיהן העבירו את ההתרעה על מלחמה ביולי, בניגוד למה שנטען בצה''ל.

"אנו עומדים מאחורי כל הדברים שנאמרו בתוכנית על ידי אנשינו. דברים אלה הם מדויקים ומשקפים את תמונת המציאות ואת השתלשלות האירועים נכונה", כתב כהן.

ראש השב"כ תקף גם את הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בעקבות המכתב ששיגר לשר הביטחון ולראש הממשלה ובו ביקורת על התנהלות השירות. "כל המידע שנמסר בכתבה על ידי אנשינו הינו אמין ומגובה באסמכתאות. אנחנו נאמנים ליושרה לאותנטיות ולאמת המקצועית שלנו ונמשיך לפעול לאור הערכים המנחים אותנו לאורך שנים", הוא הוסיף.

כהן הבהיר כי במסגרת המגעים להכנת הכתבה ב"עובדה", הובטח לשב"כ שלא יהיה עיסוק בממשק שבין הארגון לדרג המדיני "או לעמת בינינו לבין צה"ל. החלטתי לשתף פעולה עם התוכנית מתוף רצון למצב את הארגון כגוף מקצועי, רלוונטי ובעל תרומה משמעותית להישגי מבצע צוק איתן".

"הדרך והמסרים בהם בחר צה"ל להציג את התייחסותו לדברים, מבלי ששמע אותם או צפה בתוכנית, הם אלה שהובילו לחילופי הדברים הקשים ולעימות הקשה שהתגלע", טען כהן. "לאחר התוכנית ומבלי ששוחח עמי, שיגר הרמטכ"ל אל ראש הממשלה ואל שר הביטחון מכתב חריף, בו הועלו טענות קשות ביותר וחסרות בסיס נגד הארגון".

אחר הצהריים התייחס גם ראש הממשלה נתניהו למתיחות בין שני גופי הביטחון. "צה"ל והשב"כ הם שני גופים חזקים מאוד עם אנשים מעולים. שיתוף הפעולה ביניהם הוא נדבך יסוד בביטחון הלאומי שלנו, ושיתוף הפעולה הזה הניב תוצאות משמעותיות בשדה הקרב במהלך 'צוק איתן'. הוא הציל חיים רבים. לכן אני, כראש ממשלה, אחראי ששיתוף הפעולה הזה יימשך כי ביטחון אזרחי ישראל עומד תמיד מעל לכל מחלוקת".