לא חושש.ג'רבי
לא חושש.ג'רביפלאש 90

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי , פנה אחר הצהריים (שלישי) לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בהצעה לשלב את מתנדבי השירות האזרחי, בני המגזר החרדי באבטחת מוסדות ציבור שונים.

פנייתו של ג'רבי הועברה בעקבות טבח ארבעת המתפללים הבוקר בבית הכנסת בשכונת הר-נוף בירושלים. 

במכתבו ציין ג'רבי, כי "כחלק מההתמודדות עם גל הטרור ואירועי הפח"ע הפוקדים את הבירה ואזורים נוספים בארץ בתקופה האחרונה, וביניהם הפיגוע המזעזע בבית כנסת בשכונת הר-נוף הבוקר, אני סבור כי ביכולתנו לתרום משמעותית לחיזוק מערך האבטחה ובכך לחזק את הביטחון ואת תחושת הביטחון עבור אזרחי מדינת ישראל".

"הצעתי היא להפעיל את המשרתים בשירות הלאומי-אזרחי בני המגזר החרדי במסגרת שירותם, כמאבטחים במוסדות ציבוריים מסוגים שונים", ציין ג'רבי.

לדבריו, "לשם כך, כמובן שיהיה צורך בהכשרה מקצועית מתאימה, הכוללת שימוש בנשק והכרת עקרונות האבטחה על בוריים. בנוסף לכך, ניתן גם לשלבם במסלול הביטחוני-אזרחי החדש למשרתים החרדים, אשר נפתח ברשות בשיתוף המשרד לביטחון הפנים".

בתוך כך צפוי ג'רבי להיפגש עם ארגון "השומרים", ארגון מתנדבים חרדי שנועד לסייע בכל נושא הביטחון במגזר החרדי, אשר מזוהה עם חסידות בעלז.

בכוונתו של ג'רבי לשלבם כמשרתים במערך השירות הלאומי-אזרחי.

מתוך כ-17,000 מתנדבי שירות לאומי-אזרחי המגיעים מכל שכבות האוכלוסייה, ישנם כ- 1,300 מתנדבים חרדים, המשרתים במגוון תחומים: הצלה, רווחה, בריאות איכות הסביבה, ליווי וניוד קשישים, זהירות בדרכים ועוד.