בית הכנסת בהר נוף, הבוקר
בית הכנסת בהר נוף, הבוקרצילום: יונתן סינדל/פלאש 90

הציבור הערבי מתרץ את הטבח בבית הכנסת בהר נוף כמענה טבעי למיתוס הטבח בדיר יאסין בשנת 48', כך אומר העיתונאי והתחקירן דוד בדין, מנהל סוכנות 'מקור ישראלי' והמרכז לחקר המזרח התיכון.

נזכיר כי שכונת הר נוף נבנתה בחלקה על שטחו של הכפר דיר יאסין ולצידה עוד ניתן לראות את בתיו הישנים.

בדין מספר בשיחה עם ערוץ 7 כי "הם מדברים על זה שהם ישחררו את דיר יאסין, ששם על פי המיתוס כאילו היה טבח ב-48'", הוא אומר ומציין כי מדבור במיתוס שנופץ לא רק על ידי גורמים ישראליים אלא גם על ידי אוניברסיטת ביר זית שחשפה לפני כשני עשורים שה"טבח" ההוא לא היה אלא מדובר במיתוס בעלמא.

בדין מוסיף ומספר כי בחסות אונר"א מתקיימים סיורים של בני נוער פלשתינים לשכונת הר נוף ולשכונות אחרות על מנת להדק את הקשר ההיסטורי שלהם אל המקום ולטפח בהם את התקוות לשיבה אליהם.

"במהלך השנים, כולל בשנים האחרונות, יש ועד להשבת הפליטים שמארגנים בחסות אונר"א סיורים בשכונות שנמצאות על חורבות כפרים ב-48. הם הגיעו להר נוף, קטמונים ומקומות נוספים", הוא אומר ומספר כיצד התלמידים המבקרים מתבוננים אל תוך גני ילדים בשכונות כהר נוף.

"כשהם מדברים על קשר פלשתיני לשכונות מסוימות לא מדובר ברמות וגילה אלא גם בהר נוף וקטמונים", דברי בדין המוסיף ומציין כי "מערכת הביטחון יודעת על כל הנתונים אבל היא מעדיפה להתעלם".

לא מעט אשם מטיל בדין לפתחה של המערכת הישראלית שמתעלמת מההסתה הנמשכת במערכת החינוך המזרח ירושלמית. "חשיבות ההסתה הזו בכך שהיא לא רק מילים אלא תכניות מאורגנות היטב, במיוחד בירושלים ששם 45 אחוזים מהתלמידים הערבים לומדים בבתי ספר של אונר"א שיש להם זכות לשחרר את כל הכפרים הערבים שהם איבדו בתש"ח וכיום יש שם יהודים. כל מי שיקנה את ספרי הלימוד הללו יראה את זה".

בית הכנסת בהר-נוף, שעות לאחר הפיגוע

בדין מספר כי פנה למשרד החינוך ולמנח"י, הגורם האחרי על הפיקוח על החינוך בירושלים והציג בפניהם את הנתונים אולם הוא נענה בתשובות לאקוניות לפיהן קיים פיקוח גם במזרח העיר ואף בשאלתו של בכיר ששאל את בדין עצמו אם הוא באמת מתכוון שישראל תשלח לשם שוטרים. "כשאני מצביע על ספרי לימוד שמדברים על הערך של הרג יהודים בדרך לחזור לשכונות שנבנו על הכפרים הללו הם שואלים אם אני מתכוון לשים שם שוטרים...".

עוד הוא מוסיף ואומר כי אין לו צל של ספק שהמידע אינו נחלתו בלבד אלא גם נחלתם של "הבחורים הנפלאים של 8200. הם יודעים על כך אבל החומר נשאר על המדף ומתעלמים על זה מתוך המדיניות שקבע יצחק רבין ז"ל בשנת 93' ולפיה אין להתייחס למה שנאמר בערבית כדי לא לפגוע בתהליך השלום".

עוד מספר בדין בדיחה עמו על תערוכה המפארת את מחבלי הפיגועים האחרונים ומתקיימת באוניברסיטת אל קודס שבאבו דיס, שכונה בשטחה המוניציפאלי של ירושלים.

"זו תערוכה שמעודדת דריסה. יש שם תערוכה של "הגיבורים" שביצעו את פיגועי הדריסה, יש שם פסל שמשבח את זה שניסה להתנקש בחייו של יהודה גליק", הוא אומר ומזכיר כי "האוניברסיטה הזו מקבלת כספים מארה"ב קנדה ושווייץ, היא נמצאת בירושלים הריבונית ויש אוניברסיטאות ישראליות שמקיימות קשר איתה. מדובר במוסד המוכר על ידי כל המקומות האקדמאיים".