בורשטיין בבית החולים
בורשטיין בבית החוליםצילום: דוד דוידוף

דניאל ברונשטיין, תושב ירושלים, הלך אמש (שלישי) לתומו במרכז העיר ירושלים כשחמישה ערבים תקפו אותו. מההלם הוא התעורר כשדם ניגר מראשו.

על האירוע סיפר ברונשטיין לערוץ 7 ותיאר: "עברתי בין כיכר ספרא לשער החדש, סמוך למסילות הרכבת. הגיעו חמישה ערבים וריססו אותי בגז פלפל בעיניים",

הוא מספר כי לפני ריסוס הגז אל תוך עיניו צעקו לו החמישה ''זוז''. ברונשטיין הפנה את מבטו אליהם ואז ספג את הגז מטווח אפסי. מרגע זה הוא אינו זוכר את השתלשלות האירועים, ככל הנראה בשל החבטות שספג.

"מכאן ואילך אני לא בדיוק זוכר מה קרה. כשחזרתי לעצמי עמדתי. ראיתי שנוטף לי דם ולא קלטתי באותו רגע מאיפה נוטף הדם. מאוחר יותר הסתבר שזה היה מהראש. כבר לא ראיתי את התוקפים. התיישבתי וניסיתי להתקשר אבל לא הצלחתי לחייג בגלל הרעד בידיים".

אישה שהייתה בסמוך אליו, ככל הנראה תיירת, שאלה אותו באנגלית אם תוכל לעזור לו ואם ירצה מים, "אמרתי לה שתתקשר לאמבולנס. אחר כך היו כמה אנשים שדיברו איתי בעברית ואנגלית".

עד להגעת האמבולנס טיפלו בברונשטיין אנשי צוות של 'איחוד הצלה' שחבשו את ראשו ומשם הוא הועבר לאחר טיפול ראשוני לבית החולים. "שם עברתי תפרים בגולגולת וטיפול בעיניים", הוא מספר ומתאר השתפרות הדרגתית במצבו, אם כי הסחרחורות עדיין תוקפות אותו. כבר היום צפוי על תחושותיו האישיות בעקבות האירוע הוא אומר כי אלו תחושות של "הרבה צער ואכזבה והרבה תהיות גם על עצם החיים בירושלים".