דורש מאבק בגזענות. פריג'
דורש מאבק בגזענות. פריג'פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה אחר הצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק השידור הציבורי של חבר הכנסת עיסאווי פריג'.

על פי הצעת החוק, יהיו שידורים בשפה הערבית של תאגיד השידור הציבורי ישקפו את התרבות הערבית ואת הנושאים העומדים על סדר היום של החברה הערבית בישראל.

בדברי ההסבר להצעה נכתב "עם חקיקתו של חוק השידור הציבורי החדש הכולל ערוץ טלוויזיה שישדר בשפה הערבית בלבד, יש צורך לפעול לחיזוק הלגיטימציה של השידור הציבורי בקרב אזרחי ישראל הערבים ולהבטיח כי לא יהיה מדובר רק בשידור תכנים בערבית, אלא שהתכנים ישקפו את התרבות הערבית ואת הנושאים העומדים על סדר יומה של החברה הערבית בישראל.

הצעת החוק מבקשת להבטיח שהשידורים בשפה ערבית יעסקו בכל מכלול הנושאים המעסיקים את החברה הערבית בישראל, את המחלוקות בתוך החברה הערבית בישראל ובינה לבין חברת הרוב היהודית וכמובן גם את התרבות הערבית, הן תרבות המקום והן התרבות הערבית מרחבי העולם הערבי כולו. מדינת ישראל ראויה לשידור ציבורי איכותי גם בערבית, שישמש כבית לעיתונות חוקרת ואמיצה וכמקור מידע ותרבות אמין ומקובל על החברה הערבית בישראל ואולי אף מחוצה לה. שידור ציבורי שיזכה למוניטין של אמינות ושלא יהסס לגעת בכל נושא, כואב ושנוי במחלוקת ככל שיהיה".

ח"כ פריג' אמר כי בימים ששורר חוסר אמון בין קבוצות באוכלוסייה ובמיוחד כשמדובר ביהודים וערבים, עלינו לעשות מה שניתן על מנת לקרב. חלק מהאווירה נובעת מחוסר היכולת להכיר את התרבות של האחר. סוגיית החשדנות של אזרחי ישראל הערבים כלפי הערוץ החדש שיקום עדיין קיימת. אני רוצה ערוץ שידבר לאזרחיו ולא ערוץ תעמולתי. אנחנו רוצים שידור ציבורי שלא יטיף לאוכלוסייה הציבורית אלא ייתן לה לבטא את עצמה.

18 ח"כים תמכו בהצעה בהצעה והיא תועבר לוועדת הכלכלה