החזרת חללי מלחמת יוה"כ
החזרת חללי מלחמת יוה"כארכיון צה"ל ומערכת הביטחון

יום עיון למנחות "זהות" התקיים אתמול (שלישי) ובמסגרתו נחשפה לראשונה התכנית החינוכית של יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה שיתקיים בחודש הבא.

באירוע השתתפו עשרות מנחות זהות יהודית מכל רחבי הארץ שהוכשרו להעברת הפעילות החינוכית.

מנכ"ל זהות, איתי גרנק, אמר כי "זהו יום שבו תינתן לנו אפשרות להודות לפצועים על ההקרבה והמסירות, ועל כך שהם נושאים יומיום על גבם את המלחמות של כולנו".

"היופי בפרויקט ההוקרה היא העובדה שהיום הזה נוגע לכולנו שכן אין אדם שאינו מכיר מאחד ממעגליו החברתיים או המשפחתיים בחייו מישהו שנפגע באחת ממערכות ישראל או באחת מפעולות האיבה וכך היום הזה מחבר את העם כולו כמקשה אחת", ציינה אחת מהמשתתפות. "בחודש הבא כולנו נעצור את מרוץ החיים, פשוט כדי להגיד תודה לאותם אלפי פצועים".

מנכ"ל זהות אמר כי "יום ההוקרה מהווה הזדמנות עבור כולנו לעצור ממרוץ החיים ולהצדיע לפצועים, תוך שאנו מביאים לקדמת הבמה הציבורית את סיפור הקרבתם למען המדינה. בכך, אנו גם מכריזים לילדנו ולעולם כולו כי למרות המערכה ארוכת הימים בה מצויה מדינת ישראל מאז הקמתה - 'נצח ישראל לא ישקר'".

יחד עם זהות שותפים בהוצאת היום אל הפועל גורמים רבים בהם מפעלות הציונות הדתית, ארגון נפגעי פעולות האיבה, מועצת תנועות הנוער בהן ארגון בני עקיבא, נט"ל, משרד החינוך, משרד הביטחון, משרד התרבות והספורט, החברה למתנ"סים, החמ"ד וארגון משפחה אחת.

מנכ"ל מפעלות הציונות הדתית, צבי צויבל, בירך על התכנית ואמר "לכבוד הוא לנו להיות שותפים בפרויקט הלאומי של ההוקרה והעלאה על נס של אלו שמסרו את גופם ובריאותם, במערכות ישראל ובפעולות האיבה, ומתמודדים יום יום עם הסבל, הייסורים ותהליך השיקום המתמשך. קורבנם הוא למען כולנו. בפרויקט הזה אנחנו למענם".