הרב אריה שטרן, רבה הראשי של ירושלים, ביקר הבוקר (חמישי) את פצועי הפיגוע בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים.

בתום הביקור, ביקש הרב להיכנס ולבקר את יהודה גליק שמאושפז באותו בית חולים. הרב שטרן התרגש לראות את יהודה יושב, מתקשר ומדבר. השניים דיברו על הנס הגדול שאירע ועל תחושת ההשגחה הפרטית אותה הוא חש.

"זו סיעתא דשמיא לראות שהקב"ה רוצה את דבריך. הכוונה שלך היא וודאי לשם שמיים, וזה הדבר הכי חשוב שכל מעשיך יהיו לשם שמים. יהודי שכל ימיו עסוק וכולו לשם שמים בודאי שיש לו סיעתא דשמיא", אמר הרב שטרן.

השניים שוחחו על ההשקה שבין העיסוק של יהודה גליק בענייני המקדש, לתחומי המקדש שמופיעים במפעל 'הלכה ברורה' שבראשו עומד הרב שטרן. השניים דיברו על חשיבות הלימוד של סדר קודשים וענייני המקדש.

"מכון המקדש, כולו קודש. אנחנו עוסקים בקודש וגם בדברים של חולין. הקושי בלימוד של הקודש הוא שאין לנו מסורת, ויש מעט דברי ראשונים. ולכן זה כמעט כמו מצוות התלויות בארץ, גם בזה אין מסורת של לימוד. הרבה פעמים אנחנו לא יכולים להיות בטוחים לגמרי בהבנה וממילא גם בהלכה למעשה".

יהודה התייחס לבחירתו של הרב שטרן לתפקיד לאחרונה ואמר, "כל כך שמחתי שהרב נבחר בגלל שראיתי שעל מכתב אחד חתומים ... כל גדולי התורה של הציבור שלנו שהתאחדו סביב רב אחד. על העניין הזה נאמר על ירושלים שהיא עיר שעושה את כל ישראל חברים – 'למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך, למען בית ה' אלוקינו אבקשה טוב לך".

יהודה גליק נורה לפני כשבועיים בכניסה למרכז מורשת בגין בבירה, ופונה במצב קשה מאוד לבית החולים שערי צדק. המחבל, בן ה-32 מאבו טור, חוסל למחרת על ידי כוחות הביטחון. המתנקש, מועתז חיג'אזי, עבד במסעדה הפועלת במתחם מרכז מורשת בגין והיה מחבל הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, שישב בכלא למעלה מעשר שנים על הצתות על רקע לאומני ותקיפת סוהרים בפניהם באמצעות סכיני גילוח.

הבוקר דווח כי אלוף פיקוד העורף הוציא צו התרעה של שתי יממות לקראת הריסת בית המחבל בשכונת אבו-טור שבמזרח ירושלים.