דגל ישראל ביציעי בית"ר
דגל ישראל ביציעי בית"רצילום: פלאש 90

אוהדי בית"ר ירושלים כועסים. לקראת משחק הכדורגל הטעון בין בני סכנין לבין בית"ר ירושלים במסגרת ליגת העל שבכדורגל, העניינים בין שתי הקבוצות וממילא בין שני מחנות האוהדים מתחממים. 

הנהלת בני סכנין עוד לא הודיעה באופן רשמי כי אכן היא מוכנה לעמוד בדרישות המשטרה בכדי לארח את המשחק באצטדיונה הביתי, אצטדיון דוחא, אך נראה שסכנין תאשר זאת לבסוף.

בתחילה היה נראה כי סכנין לא תסכים לעמוד בדרישות המשטרה, זאת מאחר שלדבריהם מדובר ב"דרישות דרקוניות", כאלה שעלולות לגרום לקבוצה להפסד כספי גדול במיוחד.

חלק מדרישות המשטרה לסכנין בכדי שיוכלו לארח את המשחק ביום ראשון, הן: להעמיד 8 אוטובוסים שיאספו את אוהדי הקבוצה הירושלמית מפארק אוסטרליה בסמוך לאצטדיון ועד אליו. בנוסף דרשו במשטרה מסכנין שתסלול כביש מילוט מואר בזמן קצר, וכן לממן מספר רב של שוטרים וסדרנים.

לאחר שבסכנין עמדו על הרגליים האחוריות ונראה היה כי יאלצו לארח באצטדיון סמי עופר שבחיפה, הודיעו במשטרת משגב שבמחוז צפון כי הם יממנו מכיסם חצי מכמות השוטרים כשעל סכנין לממן את החצי השני.

את אוהדי בית"ר ירושלים זה לא מעניין. כמות הכרטיסים המיועדים עבור האוהדים הירושלמים, 400 במספרם, לא מוצאים חן בעיניהם. יש לציין כי על פי תקנון ההתאחדות לכדורגל הקבוצה המארחת מחוייבת להעביר לקבוצה האורחת כ-10% מכמות המקומות שיש באצטדיון.

בארגון האוהדים של בית"ר, ה"לה-פמיליה" אמרו כי יגיעו לאצטדיון בסכנין בצעדה מתוך העיר הערבית כשהם עטופים בדגלי ישראל. בסכנין ובמשטרה לא אהבו את האיום והודיעו כי ייאסרו על האוהדים לעשות זאת. אמירה זו של משטרת ישראל כי תאסור על אוהדים להניף ולצעוד עם דגלי ישראל בתוך שטח המדינה עורר את זעמם של הירושלמים שאמרו "כל הכדורגל ביום ראשון הופך להיות פחות משמעותי, המטרה שלנו היא לבוא להפגין כוח בסכנין ולהראות להם שזו הארץ שלנו".

גם במועדון הכדורגל של בית"ר הגיבו בצורה נחרצת להודעת המשטרה. "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מביע שאט נפש מההתבטאויות נגד הנפת דגלי ישראל מטעם אוהדי בית"ר במשחק הקרוב מול בני סכנין" אמרו בבית"ר. עוד אמרו שם כי "הזויות ובזויות בעינינו אמירות כאילו מדובר בהתרסה או בניסיון לכך. אולי מישהו שכח אבל מדובר במדינת ישראל! הנפת דגל המדינה הינה זכות וכבוד ולא משנה היכן".

בבית"ר הגיבו גם לחשש שהנפת דגלי ישראל ע"י אוהדיהם תגרום להנפת דגלי אש"ף ביציעי סכנין: "מי שחושב שהזדהות עם דגלי אש"ף במדינת ישראל הינה לגיטימית מוזמן לעבור להתגורר תחת השלטון הערבי. מקומו הוא שם".

במועדון הכדורגל שבתחילה יצאו שם בהודעת הרגעה, אך עם קריאת המשטרה שלא להניף דגלי ישראל יצאו מדעתם, המשיכו ואמרו "איפה נשמע כדבר הזה? שאנחנו נצטדק על הנפת דגלי המדינה המונפים בגאון בכל משחק שלנו? רק בישראל הזדהות עם המדינה וסמליה הינה בבחינת בושה וכישלון".

בבית"ר סיימו כשקראו לגורמים הרלוונטים לקחת לתשומת ליבם את ההצהרות שכנגד הנפת הדגלים "לפני שיקרה משהו עליו כולם יצטערו לאחר מכן".