ישראל אייכלר
ישראל אייכלרפלאש 90

בעקבות הדו״ח הבינלאומי שמיקם את מדינת ישראל במקום הרביעי במערב במספר הילדים העניים, הגיש ח״כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) הצעת חוק לחלוקת תלושי מזון לילדים שנמצאים מתחת לקו העוני.

בראשית דבריו הזכיר אייכלר את הפוגרום בבית הכנסת בהר נוף וציטט מתפילת "נחם": ״ויהרגו בזדון חסידי עליון. על כן ציון במר תבכה, וירושלים תיתן קולה".

אייכלר סיפר כי כבר לפני כ-11 שנים, בשנת 2003, הגיש הצעה לכנסת לחלוקת תלושי מזון לילדים עניים. "הרעיון הוא פשוט. בארצות-הברית שנקרא Food Stamps, תלושי מזון, באמצעותם המדינה רוצה להיות בטוחה שאין ילדים רעבים.

"בארצות-הברית יש משפחות שאינן יכולות לכלכל את עצמן, גם אם ההורים עובדים ומתפרנסים הם עלולים להשאיר את הילדים רעבים". ארצות-הברית הקאפיטליסטית, השומרת על זכויות האדם לרעוב ולמות מקור ככל העולה על רוחו, גם היא מחלקת Food Stamps, Food Coupons - קופונים שאפשר לקנות בהם רק תלושי מזון. הכסף הזה מיועד למזון ולמוצרים לבריאות הילד ובריאות המשפחה בלבד. האבא לא יכול להכניס את זה לחשבון הבנק בשביל לכסות חובות או לבזבז".

אייכלר הדגיש כי בישראל רוב ההורים דואגים קודם כל למזון ובגדים לילדים, ''אבל יש הרבה הורים עם חובות, שהקצבאות הזעומות נבלעות בכיסוי חובות בבנק על המשכנתא. כאשר אנחנו מציינים היום את היום הבין-לאומי לזכויות הילד, זו בושה שמרעיבים כאן ילדים.

"מדינת ישראל רדופת חוקים שמטרתן לדאוג לשוויון כביכול. אבל אין שום שוויון בתזונת ילדים. הגענו למצב של המדינה הרביעית בעולם המערבי במספר הילדים העניים. הפער החברתי והכלכלי יוצרים חוסר השוויון בין עשירים לעניים, בצורה הכי ברוטלית ובלתי מתחשבת, מכל מדינות מערב אירופה. אנחנו מבקשים שכל ילד, כל אזרח, יקבל תלוש מזון, שנדע שיש לו מה לאכול".