אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הותר לפרסום הלילה (חמישי) כי בפעילות של השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, נחשפה בשבועות האחרונים חולייה צבאית של חמאס מהאזור הכפרי של בית לחם, שתכננה לחסל את שר החוץ אביגדור ליברמן באמצעות טיל RPG.

בראש החולייה עמד אבראהים סלים מחמוד זיר, פעיל חמאס כבן 37 מהכפר חרמלה שבאזור בית לחם, שריצה בעבר עונש מאסר בישראל בגין פעילות טרור.

בחקירת השב"כ התברר כי במהלך מבצע "צוק איתן" החל אבראהים לגבש תכנית למימוש פיגוע נגד שיירת שר החוץ מתוך כוונה לעצור את המבצע הצבאי ברצועת עזה.

לצורך מימוש הפיגוע גייס אבראהים את אחיו, זיאד סלים מחמוד זיר, בן 35 ואת עדנאן אמין מחמוד צביח, כבן 31, פעיל חמאס, שניהם תושבי חרמלה, גם הם ריצו בעבר עונש מאסר בישראל. בחקירתם הודו השניים כי גויסו לחוליה והסכימו לסייע במימוש פיגוע כנגד אישיות ישראלית בכירה.

בנוסף, פנה ראש החוליה ליוסף אבראהים יוסף אלשיח', כבן 50, תושב הכפר מראח רבאח שבאזורבית לחם, פעיל חמאס המוכר בעברו הצבאי, ובסיוע שנתן בעבר לראש החמאס הצבאי בבית לחם, עלי עלאן בתקופה שהיה מבוקש. ראש החולייה ביקש מיוסף לסייע לו להשיג RPG.

במסגרת החקירה עלה כי חברי החולייה אספו מודיעין מקדים על שיירת השר.

בימים האחרונים הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד המעורבים בעבירות של קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה וקשירת קשר לסחר באמל"ח.

יצוין, כי בעקבות החקירות של חברי החולייה נחשפה פעילות טרור נוספת ונפרדת, אשר הצביעה על כוונות של פעילי חמאס צבאיים, לבצע פיגוע ירי ודריסה נגד מתיישבים וכוחות צבא באזור גוש עציון. גם כוונה זו סוכלה לאור מעצר חברי החולייה.

בשב"כ מדגישים כי כוונות פיגוע אלה מצטרפות למגמת עליה מדאיגה בפעילות חמאס לשיקום תשתיותיה ביהודה ושומרון מאז חטיפת הנערים בגוש עציון. כמו כן ארגון הטרור ממשיך להסית באתריו הרשמיים וללבות את האלימות בירושלים וסביבתה.