יורם שפטל
יורם שפטלצילום: פלאש 90

עו"ד יורם שפטל חזר מוקסם משבת חיי שרה בחברון.

בשיחה עם ערוץ 7 הוא הסביר כי דווקא בימים אלה אפשר לקבל השראה ממתיישבי חברון. "אין לי ספק שגם הפעם נביס את הטרור הערבי כפי שאנחנו מביסים אותם קרוב למאה וחמישים שנה. דווקא השנה שמחתי להיות שם בחברון בשבת חיי שרה, יש לי את הזכות כבר תריסר שנים להיות בין עשרות אלפי אנשים שמגיעים לחברון.

"זה לא כמו המארגנים של העצרת הראשונה, הפוליטית והמבישה לזכרו של רבין בככר מלכי ישראל, שהיו שם בקושי 5,000 איש והרמאים הפתולוגיים אמרו שהיו שם 60 אלף. כאן בחברון באמת היו עשרות אלפים ואני אמשיך להגיע לחברון כל עוד אוכל פיזית".

הוא ברך את אנשי היישוב היהודי בחברון שלדבריו מוסרים את נפשם לחיזוק ההתיישבות. "כולנו יודעים שהיישוב היהודי בחברון חרב בטבח הנורא שהיה, אבל הם היו נחושים בדרכם חרף כל המכשולים של כל ממשלות ישראל שמתנכלות להם, מי יותר או מי פחות.

"אנחנו צריכים להודות לכל הנשים הצדיקות והגברים הגיבורים בתוכם אורית סטרוק שהיא ממש כמו המפקדת שלי, שפרצו את הדרך לכך שיש היום ביישוב כאלף איש יחד עם ישיבת שבי חברון -שמונה מאות תלמידים. לאחרונה הוחזר בית השלום ובקרוב יחזור ליישוב גם בית המכפלה, עוד בתים ייקנו ואין לי ספק שבתוך עשור יהיו בחברון לבדה 3,000 תושבים. לכן אני אומר לכולם, לכו לחברון, פגשו את תושבי המקום ואין לי צל של ספק שתחזרו משם עם מצב רוח מרומם".