מעצר. טורונטו
מעצר. טורונטופלאש 90

ארגון הליגה להגנה יהודית בקנדה (JDL) מתעתד לקיים ביום ראשון הקרוב עצרת זיכרון לנרצחים בטבח בבית הכנסת בירושלים מול "הבית הפלסטיני" בטורונטו, המייצג את הקהילה הפלסטינית בקנדה. על כך מדווח העיתון שלום טורונטו.

ההחלטה לקיים את העצרת מול "הבית הפלסטיני" נועדה בין היתר למחות על התבטאויות שניים מחברי ההנהלה של הארגון, אשר הביעו הזדהות ותמיכה עם טרוריסטים פלסטינים שביצעו פיגועי דקירה ודריסה.

כך למשל, מונירה קיטמיטו, חברת ההנהלה של הבית הפלסטיני, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה, כי בעקבות הטבח בירושלים "יש רוח של גבריות באוויר וגבורה על הקרקע". היא כינתה את המחבלים הרוצחים "מודל לחיקוי ודוגמה (לאחרים)” וציינה כי הם ראויים ל"תהילה".

מספר ימים לפני הפיגוע, דר' נזיה ח'טאטבה, אף הוא חבר הנהלה של הבית הפלסטיני, הצדיק במשתמע את פיגועי הדקירה והדריסה וקרא לאיניתפאדה כוללת וחמושה נגד ישראל. ביום הפיגוע תקף ח'טאטבה את יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) על שפרסם הודעת גינוי לפיגוע, ובמסר לישראלים כתב בין היתר: “אתם לעולם לא תיזכו לחיים בביטחון ולכיבוש עם ביטחון, ולעולם לא תצליחו ללא הפרעה לזרוע הרס, שכן על כל פלסטיני שהיד יהיו יותר מתנחלים (הרוגים)”.

בטבח בירושלים נרצחו 4 רבנים ושוטר, וכן נפצע באורח קשה אזרח ישראלי קנדי, יליד טורונטו, האווי חיים רוטמן בן 53.

ארגון הליגה להגנה יהודית ערך הפגנה מול הבית הפלסטיני ב-3 ביולי השנה, אשר הסתיימה בתקיפה אלימה של המפגינים הפרו ישראלים,יהודים ונוצרים, בידי הפעילים הפרו פלסטינים שעשו שימוש במוטות עץ ששימשו להנפת דגלים. ח'טאטבה ציין אז במאמר שפרסם, כי אם המשטרה לא הייתה מגיעה בכוחות גדולים היה מתרחש במקום "טבח".