מונפורט בזריחה
מונפורט בזריחהצילום: ערן פלדמן

אחרי 320,000 תמונות מ – 41 מדינות ברחבי העולם, מתוכן כ- 6,000 תמונות של אתרי מורשת ועתיקות בישראל, הגיעה תחרות "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" (Wiki Loves Monuments) לסיומה.

15 התמונות המובילות של הפיינליסטים שהגיעו לגמר, יוצגו היום בתערוכה בגלריית הסנטר בדיזנגוף סנטר תל אביב.

מבצר מונפורט בזריחה- תמונתו של Eran Feldman, היא הזוכה במקום הראשון בתחרות הצילום הבינלאומית "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" במקום השני: תמונתו של אורן ולדמן, מתחם התחנה ובמקום השלישי זכתה תמונתו של אברהם גרייצר שצילם את מפעל החשמל בנהריים.

התחרות, שהוקמה במטרה להגביר את המודעות לאתרי המורשת וחשיבותם ולהרחיב את מאגר התמונות החופשיות בוויקישיתוף, העלתה עד היום למעלה ממיליון תמונות מכל העולם.

"ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" (Wiki Loves Monuments), הינה תחרות בינלאומית לצילום ותיעוד של אתרי מורשת, שהתקיימה בישראל בין ה- 24 בספטמבר ל-24 באוקטובר, במקביל ל 40 מדינות ברחבי העולם והופקה על ידי מאות מתנדבי ויקידמדיה, במטרה להגברת מודעות כלל ארצית ועולמית לאתרי מורשת וחשיבות שימורם תוך הפצת תמונות חופשיות לשימוש באינטרנט.

התחרות התקיימה זו השנה השלישית בישראל על ידי ויקימדיה ישראל בתמיכה ובחסות רשות העתיקות, המועצה לשימור אתרי מורשת, מרכז נווה שכטר, איגוד האינטרנט הישראלי ובית הספר לצילום "גליץ".