השיירה שנעצרה
השיירה שנעצרהצילום: אבי כהן

שוטרי תנועה של מחוז ש"י הבחינו בכביש 60, בין עלי לשילה, בשיירת כלי רכב שעוקפת רכבים על קו הפרדה רצוף ונוסעת בפראות ובמהירות.

השוטרים עצרו את השיירה והתברר שהיא שייכת לראש ממשלת הרשות הפלסטינית ראמי חמדאללה שנסע אף הוא באחד מכלי הרכב. לאחר לקיחת פרטים של הנהגים שוחררה השיירה לדרכה והנהגים זומנו בהמשך היום לחקירה במשרדי אגף התנועה מחוז ש"י.

בחודש ינואר אירע מקרה דומה עם השיירה של חמדאללה, קצין צה"ל וחייל זיהו שיירה פלסטינית בציר 60 שמשתוללת ומסכנת את הנהגים. השיירה ביצעה עבירות תנועה לאורך כל ציר הנסיעה כולל עקיפה בקו הפרדה רצוף. הקצין יחד עם החייל רדפו אחר השיירה וסימנו לה לעצור.

רק לאחר התעקשותו של הקצין נאותה השיירה לעצור. הקצין הותקף ולא זכה לשת"פ מצד החשודים ונאלץ להזעיק ניידות משטרה.

ניידות משטרה של מחוז ש"י שהגיעו למקום זכו ליחס משפיל ביותר כולל שוטרת שהותקפה. בשלב זה הוברר כי מדובר בשיירתו של רוה"מ הפלסטיני רמי חמדאלה, שבשגרה מלווה ע"י ניידת משטרה של המחוז ומשום מה החליטה השיירה לא לנסוע עם ליווי.

אנשי השיירה לא שיתפו פעולה עם השוטרים וקצין צה"ל ואף התעקשו לא להתפזר עד שכוחות הביטחון יתנצלו בפניהם. בהוראת מפקד מחוז ש"י, השוטרים התבקשו לעזוב את המקום ללא התנצלות ומפקד המחוז הורה לפתוח בחקירה כנגד המעורבים.

השיירה שנעצרה
השיירה שנעצרה