ערבים מיידים אבנים
ערבים מיידים אבניםפלאש 90

טרור האבנים הערבי מגיע גם לאתרי הטיולים בצפון. כך עולה משיחה עם רותי, תושבת חיפה ששתי בנותיה טיילו ביום חמישי האחרון בגולן ושם נתקלו ביידוי אבנים של ילדים ערבים. על האירוע סיפרה ביומן ערוץ 7.

שתי בנותיה של רותי (ששמה המלא שמור במערכת ערוץ 7) "יצאו להנות מהפריחה והטבע ביום חמישי. הן ישבו בג'ילבון בתצפית", מספרת האם ומתארת כיצד אל המקום הגיעו תלמידי בית ספר יסודי ערבי. השתיים שראו לפניהן תלמידים ומוריהם הקפידו לומר 'שלום' בנימוס לחבורה שחלפה על פניהן, אך זמן קצר לאחר מכן הבחינו כי אבנים נזרקות לעברן.

"באיזשהו שלב הן שמו לב שזורקים עליהן אבנים קטנות שפגעו על ידן. ב"ה הן לא נפצעו. הן לא קמו להגן על עצמן ולא עשו דבר. אחרי כמה דקות הן שמעו מישהו צועק בערבית והילדים רצים אל החניון". לשתי הבנות הסתבר שהצועק בערבית היה דווקא יהודי, מטייל שהגיע עם משפחתו למקום והותקף גם הוא באבנים אך החל להניס את הילדים המיידים עליו אבנים בקריאות בערבית אותה הוא דובר.

רותי מעירה כי יידוי האבנים על בני המשפחה היה מסוכן יותר מזה שבוצע לעבר בנותיה שכן המיידים ניצבו במקום גבוה ויידו את האבנים לעבר המשפחה שישבה במורד לצד המפל.

המטייל, מסתבר, לא הסתפק בקריאות בערבית לעבר הילדים הפורעים. "הוא לא ויתר. הוא הלך לחניון, בדק מאיזה בית ספר בלוד הגיעו התלמידים והודיע למשטרה ולרשויות בגולן על האירוע".

בשולי האירוע מציינת רותי כתושבת חיפה כי בעירה דווקא קיימת תחושה של דו קיום שלדבריה נשמר בין השאר בשל החשש הכלכלי. היא מזכירה כיצד באירועים אלימים קודמים הפסיקו יהודים לרכוש סחורה אצל הערבים כך שהוברר לצד הערבי שההתפרעויות אינן משתלמות להם כלכלית וכעת הם מעדיפים לשמור על שקט שיבטיח גם להם חזרה הביתה בשקט ועם משכורת למחייתם.