אנשי זק"א בזירת הטבח
אנשי זק"א בזירת הטבחצילום: חזקי עזרא

משלחת תושבים משכונת הר נוף יצאה בצהריים (שני) בשליחותו של הרב יצחק רובין, רב קהילת "בני תורה", לכפר ינואח ג'ת, כפרו של השוטר רס"מ זידאן סיף שנרצח בקרב מול המחבלים שביצעו את הטבח בהר נוף לפני שבעה ימים.

בשיחה עם יומן ערוץ 7 מספר דיויד עמנואל, תושב השכונה ואיש קהילת 'בני תורה', על הנסיעה הצפויה זמן קצר לפני שיצא לדרך עם גבאי בית הכנסת שבו התרחש הטבח, עם הרופאה שטיפלה ברס"מ סיף ועם רעייתו ונציג נוסף של הקהילה לינואח ג'ת.

"יש לי את הזכות להשתתף ולייצג את הקהילה ואת הרב רובין", הוא אומר ומזכיר את הקשר הכואב שנרקם בין התושבים בשכונה לכפר הדרוזי, קשר שקיבל משנה תוקף בדברי ההספד שנשא הרב רובין עוד במהלך ההלוויה.

קשר זה נשמר במהלך ימי האבל ומשלחת נכבדים דרוזים הגיעו להר נוף לביקור ניחומים אצל משפחות הנרצחים. "הם יודעים שאנחנו מגיעים", אומר עמנואל ומספר כי "יחד איתנו מגיעה הרופאה ד"ר מוראל שטיפלה בו ברגעים האחרונים. היא תספר לבני המשפחה שלו על הרגעים האחרונים של חייו".

עמנואל, עובד סוציאלי במקצועו, מספר כי הוא מביא איתו גם מכתב מיוחד שכתב ילד בן שמונה, תושב השכונה, המתגורר ממול לבית הכנסת בו התרחש הטבח. הילד שראה את אביו נמלט מבית הכנסת בשעת הטבח נותר בטראומה נפשית וטופל על ידי עמנואל עצמו. במסגרת הטיפול הציע עמנואל לילד לכתוב מכתב תודה למשפחת השוטר המנוח. ההצעה התקבלה ומכתב כזה נכתב והוכן על ידו תחת הכותרת 'מכתב תודה לשוטרים'. הילד צייר ציור אישי ומאמו ביקש שתוסיף בשמו את המילים 'המקום ינחם אתכם' והצמיד ציור של פרפר על המעטפה.

"אנחנו באים להקשיב, להזדהות ולהביע הכרת תודה. הכרת הטוב ממשיכה כל החיים", אומר עמנואל ומציין כי האופן בו ישמר באופן מעשי הקשר בין תושבי הכפר לתושבי השכונה ייקבע על ידי הרב רובין שינחה את אנשיו כיצד לנהוג.

נזכיר כי משלחת דרוזית הגיעה בראשית השבוע להר נוף כשבראשה עומד ראש המטה למלחמה בהקצנה דתית, סגן השר לשעבר איוב קרא. המשלחת ביקרה בבית הכנסת שבו התרחש הטבח. "אנחנו מזדהים לא רק עם המשפחות השכולות", אמר קרא לבחורים שלמדו בבית הכנסת. ''העדה הדרוזית והבדואים אוהבי ישראל והמשפחות השכולות, באנו להביע סולידריות אתכם כי אתם מתפללים לאל אחד, ומי שפוגע באנשים שמתפללים לאל, אלוהים יעניש אותו ויעשה אתו חשבון. אנחנו גאים בכם ואוהבים אתכם".

קרא יחד עם השייחים הדרוזים שעמדו לצדו הבטיח "נהיה אתכם כמו שעמדנו כיתרו נביאנו שעמד ליד משה רבינו כשהיו לו צרות עם פרעה. נמשיך לעשות זאת לדורי דורות ולנצח נצחים. תהיו בריאים ותמשיכו ללמוד תורה".