דוכן לרגל חג הסיגד
דוכן לרגל חג הסיגדצילום: סניף בני עקיבא קרית משה רחובות

בשבוע שעבר חל 'חג הסיגד'. בסניף בני עקיבא קרית משה ברחובות עמלו בשבועות האחרונים על דרכים מקוריות לציין את החג ולהביא למודעות את מנהגי בני העדה האתיופית.

לבסוף, הקימו דוכן בקניון שעסק בנושא, צוות הדרכה שמע שיחות על מהות החג, יצאו לטקסי החג בעיר וטיילת בארמון הנצי"ב בירושלים.

"את חג הסיגד החלטנו לחגוג בכמה דרכים", מספרת שירה, הקומונרית. "חבריא ב' הקימו דוכן בקניון בו חילקנו לעוברים והשבים פתקי 'הידעת?' אודות החג והצגנו פריטים מסורתיים של בני העדה האתיופית כמו אינ'גרה ופרטי לבוש כגון נטלה וקמיס. הדוכן היה מוצלח במיוחד, תושבי רחובות זכו לשמוע על החג וחברי הסניף זכו לחקור לעומק ולחשוב על החג, בכדי שיוכלו לספק כמה שיותר מידע לתושבים.

''ביום החג עצמו, עלינו לירושלים אל טיילת ארמון הנצי"ב שם התקיימה תפילת הקייסים, הכהנים והרבנים של העדה האתיופית. גם לקחנו חלק במאהל תנועות הנוער שפעל במקום בהובלת תנועת בני עקיבא, שם קיימו שיחות רבות ורלוונטיות על החג בימינו".

שירה ממשיכה לספר על החגיגות: "עם צוות ההדרכה קיימו שיחות מראש על חג הסיגד. דיברנו על כך שאחד הדברים המשמעותיים בחג הסיגד הוא חשבון נפש וחשיבה עלינו בתור ציבור, מה בתור עם יש לנו לקדם ולשאוף עד שנגיע לגאולה שלמה בקרוב. במקביל לחג הסיגד, אנחנו חוגגים את חודש אירגון של התנועה, הנושא שנבחר הוא 'יוצרים חברה צודקת' שמאוד מתקשר לחג בעניין הזה, שאיך אנחנו בתור עם מתקנים את החברה ומקרבים את הגאולה.

''השנה, התקיימו שני טקסים חגיגיים ברחובות, טקס של השכונה וטקס של העיר, שניהם היו מאוד מרשימים ושמחנו מאוד לקחת בהם חלק. שמענו שיחות של הרב אדנה, הרב הראשי ליהודי אתיופיה והרב שרון שלום וגם חגגנו את הכנסת ספר התורה של הקייסים יחד עם האורית, ספר התורה שכתוב בשפת הגעז".