הלוויית נרצחי הטבח בהר נוף
הלוויית נרצחי הטבח בהר נוףצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

ארגון נפגעי פעולות האיבה דרש מחברי וועדת השרים לחקיקה לשנות הצעתה של ח"כ מירי רגב המחייבת נוכחות שרים בהלוויות של חללי כוחות הביטחון. לטענתם יש להרחיב את הצעתה של רגב ולכלול בה גם את הלוויות נפגעי פעולות איבה והטרור.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם מנכ"ל הארגון, רועי כהן, שהסביר את החשיבות שהוא ואנשי הארגון רואים בחקיקה ובקביעת הנהלים הרלוונטיים להלוויות אלה.

רועי כהן מציין בדבריו כי "כיום יש נוהל שבו נדרש אחד מהשרים או סגני השרים להיות נציג בהלוויות. זה מבטיח שבשמונים או תשעים אחוזים מהמקרים מגיע נציג של הממשלה או הכנסת, אבל קורים מקרים שיש הלוויות של חללי כוחות ביטחון ולא מגיע אף נציג. זה לא תקין. הם נהרגו כי הם יהודים בארץ ישראל והמינימום הוא לתת את הסולידאריות הזו של תחושה שנהרגו בשליחותנו".

בעקבות המציאות הזו העלתה חברת הכנסת רגב את הצעתה, אך כאמור בארגון נפגעי פעולות האיבה דורשים לכלול גם את נרצחי הטרור בחוק זה. "לא ניתן יד להפליה. במידה ותהיה חקיקה כלפיהם תהיה גם לנו", הוא אומר ומוסיף כי "הבהרנו זאת גם לשרה לבני, יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה שהסכימה שאם תהיה חקיקה כזו תהיה גם הכללה".

בעקבות הפנייה הוחלט בועדת השרים להעביר את ההצעה לועדת טקסים וסמלים על מנת שזו תקבע נוהל שיוודא שהדברים אכן קורים ונוצר שוויון בין חללי הטרור לחללי מערכות ישראל.

"חשוב שיקרה מה שביקשה חברת הכנסת רגב, שבכל הלוויה יגיע נציג ממשלתי או של הכנסת. הכי טוב יהיה אם הדבר ייקבע בחקיקה אבל אם אין חקיקה אז לפחות שיהיה נוהל שיוודא זאת. כרגע אין חובה כזאת והיו מקרים של כמה הלוויות ללא נציגים. זה לא תקין, לא מכבד ולא ניתן להמשיך לחיות עם מציאות כזו. המינימום הוא כבוד למשפחה ולחלל שנפל על היותו אזרח מדינת ישראל במלחמה על רבונותנו", אומר כהן.

עוד מוסיף כהן ומזכיר כי "אריאל שרון אמר שנרצחי פעולות איבה הם חיילים ללא מדים וכך יש להתייחס אליהם. בישראל כל אזרח הפך להיות מטרה נעה, בבית כנסת, ברכב ובכל מקום שנמצאים. האנשים הם השכפ"צ של המדינה".

יצוין כי יהושע כהן, יו"ר הארגון אמר בעקבות העלאת ההצעה כי "הצעת החוק של ח"כ מירי רגב מבורכת אך זו בושה למדינה שגב' רגב נאלצה ליזום חוק זה. לא ייתכן שלאחר שנחטפו ונרצחו בדם קר שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח ועד ארבעת המתפללים בשבוע שעבר, הרב משה טברסקי, הרב קלמן לוין, אריה קופינסקי ואברהם שמואל גולדברג, אנחנו צריכים להזכיר לשרים שהם חייבים להתייצב בלוויות. השרים כיום אינם מרגישים מחויבים להגיע ללוויות וכנראה שצריך לחייב אותם לעשות כן בחוק, אך חובתם נתונה גם לנפגעי פעולות האיבה".