יריד בגדים מיוחד ייערך הערב (שלישי) ביישוב טלמון שבבנימין. יריד בגדי מעצבות וינטג' שכל הכנסותיו קודש להקמת בית כנסת ומרכז רוחני ע"ש גיל-עד שער הי''ד.

נשות טלמון החליטו להתגייס לאיסוף תקציב לבניית בית הכנסת. המארגנות סיפרו כי לאחר שש שנים בהן ניסו לגייס תרומות לבניית בית הכנסת הבינו שיהיה קשה למצוא תורם מבחוץ ומצאו רעיון מקורי.

"זוכרים את הרגע המרגש שבו נשות ישראל הורידו את העגילים מהאוזניים, הצמידים מהזרועות והשרשראות מהצוואר לטובת בניית המשכן? זוכרים איך שנתנו את המראות שלהן לבניית הכיור? זוכרים איך אמרו שצריך לבנות בית לה'? בטלמון החליטו לקיים את הימים ההם בזמן הזה ולערוך יריד בגדי מעצבים וינטג'- מארון הבגדים אל ארון הקודש".

כבר בשנה שעברה התקיים יריד ראשון, עשרות נשים הוציאו את בגדיהן היקרים שאינם בשימוש מהארון ונתנו אותם תרומה ליריד הוינטג'. הבגדים, המטפחות, תכשיטים וחפצי נוי חדשים נמכרו במחירי ריצפה (80-100 ש"ח) על מנת לכסות את הוצאות הבנייה של בית הכנסת.

במהלך היריד שנמשך יומיים הגיעו בהתנדבות יועצות סטיילינג , נשות מקצוע וכן נאפו מתוקים ובושלו מרקים על מנת להנעים את הערב. אולם השמחות בטלמון התמלא מקיר לקיר, נשים רבות הגיעו ל 'שופינג- תרפיה' ויצאו בטעם טוב. גובה ההכנסות הגיע ל-25.000 ש''ח והכי חשוב - הבנייה לא תיעצר.

השנה, לאחר חטיפתו ורציחתו של בן היישוב, גיל-עד שער הי"ד, הוחלט לקרוא לבית הכנסת על שמו ולהקים לצדו ''בית מדרש לאחדות ישראל''. הכסף שגוייס בשנה שעברה סייע לבניית רצפה לבית הכנסת אך גג עדיין חסר. הנשים החליטו על יעד חדש – גיוס של 100 אלף ₪ לבניית הגג.

היריד מתקיים הערב בין השעות 18:00-23:00, באולם השמחות בטלמון. הבגדים יימכרו במחירים של 10 שקלים ומעלה (בגדי ילדים וכלי בית ב-5 שקלים ומעלה). בבית הקפה ימכרו השנה מרקים, פשטידות, סלטים, קפה ועוגות.

ביריד הערב:


צילום: רחלי סגל