בולם תוכניות. השר פרץ
בולם תוכניות. השר פרץפלאש 90

שישה ארגוני סביבה, בהם החברה להגנת הטבע, ''אדם טבע ודין'', ו"מגמה ירוקה", פנו הבוקר (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה למנות באופן מיידי שר להגנת סביבה, לאחר שעמיר פרץ התפטר מתפקידו.

במכתב ששיגרו לנתניהו כתבו נציגי הארגונים כי ''ללא שר המנהיג את מדיניות המשרד ומייצג את ענייני הסביבה בממשלה, במיוחד בעת זו של דיונים קריטיים על תקציב המדינה, מדיניות האנרגיה וסוגיות תכנוניות מרכזיות, ענייני הטבע, הסביבה ובריאות הציבור נותרים ללא קול, והאיזון העדין בין הפיתוח לשימור בהחלטות הממשלה ובחקיקה עלול להתערער''.

בארגוני הסביבה מבהירים כי לא מדובר במותרות היות והמשרד להגנת הסביבה אחראי על איכות האוויר שאנו נושמים, איכות המים שאנו שותים, הקרקע ממנה מוציאים החקלאים את הגידולים שמגיעים אלינו לצלחת ועליה אנו בונים את בתינו. ''המשרד האחראי על פיקוח ומניעת מפגעים המשפיעים ישירות על בריאותם ואיכות חייהם של תושבי ישראל.

"בין הנושאים הנמצאים על שולחנו של השר: טיפול בזיהום אוויר והפחתת תחלואה, הפחתת פליטות גזי חממה, הגנה על משאבי הטבע, שמירה על החופים, הגנה על הים והחופים מפני השלכות קידוחי הנפט והגז והיערכות למצב חירום, המשך מהפיכת המיחזור וקידום חוק שקיות הפלסטיק ועוד. בשל חשיבות נושאים אלה ודחיפותם, אנו קוראים לך לפעול מיידית למינויו של שר להגנת הסביבה במשרה מלאה, למען כולנו", כתבו.

נזכיר כי בתחילת החודש התפטר ח"כ עמיר פרץ (התנועה) מתפקידו כשר להגנת הסביבה, וטען כי "נתניהו הביא את מדינת ישראל למצב של ייאוש. הוא נותן לגיטימציה לקיצונים להמשיך להבעיר את השטח''. מאז שהתפטר, לא מונה לו מחליף ככל הנראה בשל ויכוח בין יו"ר ''הבית היהודי'' השר נפתלי בנט ויו"ר ''התנועה'' שרת המשפטים ציפי לבני.

בנט, לפי הדיווחים, מסרב שסיעתה של לבני המונה שישה מנדטים, תהנה משני שרים סביב שולחן הממשלה, בעוד שלבית היהודי עם 12 המנדטים יש שלושה שרים בלבד.