ביקור רבני ונגידי רוסיה
ביקור רבני ונגידי רוסיהצילום: פאבל ארשבסקי

משלחת רבני ונגידי רוסיה בראשות נשיא 'ועידת רבני אירופה' - הרב פנחס גולדשמידט ונשיא 'קונגרס יהודי-רוסיה' - יורי קנר, הגיעה לביקור בישראל.

המשלחת החלה את הביקור בתפילת שחרית במניין האברכים שבבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, בו אירע הטבח בשבוע שעבר. לאחר התפילה שהתקיימה בהתרגשות מיוחדת ערכה קהילת בית הכנסת קבלת פנים מרשימה בהשתתפות מתפללי המנין וגבאי בית הכנסת והקהילה.

מהר נוף יצאה המשלחת לביקור בישיבת 'כנסת ישראל – חברון' שבגבעת מרדכי. שם קיבלו את פניהם ראשי הישיבה - הרב דוד כהן, הרב משה מרדכי פרבשטיין, והרב יוסף חברוני וכן נציגות נכבדה של תלמידי הישיבה יוצאי מדינות חבר העמים.

המשלחת ביקרה בהיכל הישיבה שם שקדו על לימודיהם כאלף וארבע מאות תלמידי הישיבה. הם שמעו בערגה את קול התורה האדיר בהיכל הישיבה וביקרו באוצר הספרים הייחודי. ראשי הישיבה אמרו לחברי המשלחת כי 'קו ישיר עובר מבית הכנסת 'בני תורה' שם נטבחו יהודים עם טלית ותפילין בעת תפילתם לישיבת חברון אותה ישיבה שבה נטבחו בתלמודם עשרות תלמידים בעיר חברון. והיום – הודו לה' כי טוב גדלה הישיבה בתפארתה והיא נמצאת בשורה הראשונה של מקום תורה שהוא כור ההיתוך לאלפי תלמידי חכמים ובהם ראשי ישיבות והיושבים על מדין בכל רחבי העולם'.

בביקור שערכו בכנסת נפגשו חברי המשלחת עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, יו"ר ועדת החוץ והביטחון ויו"ר הקואליציה - זאב אלקין, משולם נהרי, ישראל אייכלר, מנחם אליעזר מוזס ועוד.

ח"כ אלקין אמר בפגישה כי 'אבו מאזן בניגוד לערפאת שעודד טרור ישירות, תומך בטרוריסטים העלובים ומעניק להם משכורות גבוהות כמו שמעניקה הרשות לשרי ממשלתה.

"אני מודע לכך שהממשלה אינה מפעילה את כל האמצעים ועושה דיי ואני פועל ונלחם בכמה מישורים על מנת שהממשלה תעשה את עבודתה גם בתחום החינוך. לא יעלה על הדעת שתכני החינוך במזרח ירושלים, לאזרחי ישראל הערבים, ייקבעו ע"י הפלשתינים, ובמישורים נוספים".

יו"ר הכנסת והחכי"ם הודו לחברי המשלחת על ביקורם בימים קשים אלה בישראל. ראשי המשלחת אמרו לחכי"ם כי הגיעו לישראל כדי לחזק ויצאו מחוזקים. למרות שזה נשמע כקלישאה, אכן זו ההרגשה הרווחת.