לכידת שב"חים. ארכיון
לכידת שב"חים. ארכיוןפלאש 90

בתקופה האחרונה התנהל מבצע רחב היקף לאיתור ומעצר של שוהים בלתי חוקיים בכל תחומי המחוז הצפוני, תוך מתן דגש על מעורבים בפשיעה וחשודים בעלי רקע בטחוני ופלילי.

חלק ניכר מהמבצע מתבצע על ידי בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של מג"ב צפון.

במשטרה מציינים כי מבצעים אלו מתנהלים לא רק במחוז הצפוני אלא בכל חלקי הארץ. בכל ימות השנה שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול מבצעים מגוון פעילויות שתכליתן צמצום עבירות השב"ח.

חלק מהפעילות לאיתור השוהים הבלתי חוקיים היא אקראית, כגון: חסמי פתע, בידוק אקראי. חלק אחר מסתמך על מידע מודיעיני המצביע על מאתרי שב"ח או מחוללי הפשיעה, ובהם: מסיעים, מעסיקים ומלינים.

מתחילת החודש עצרו בלשי ימ"ר מג"ב צפון 72 שוהים בלתי חוקיים. חלק מהשוהים הבלתי חוקיים נמצאו דרושי חקירה והועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי. בפעילויות הושקעו מאמצי מודיעין וחקירה, שהובילו להגשת 40 כתבי אישום בימים האחרונים. חלק ניכר מהמעורבים בעבירות השב"ח, הינם בעלי רקע פלילי או בטחוני.

מספר חשודים נעצרו מספר פעמים בעבר בגין שהייה בלתי חוקית בישראל, וחלקם אף גורר מאסר על תנאי. כל החשודים נמצאים עדיין במעצר, שהוארך עד לתום ההליכים נגדם.

"משטרת ישראל ומשמר הגבול, רואים חשיבות עליונה במאבק כנגד הימצאות השוהים הבלתי חוקיים, מתוך הבנה שעבירה זו מגלמת בתוכה סכנות הן במישור הפלילי והן במישור הביטחוני", אמר מפקד ימ"ר מג"ב צפון, סנ"צ אלי גוזלן, והוסיף, "נמשיך בפעילות הנחושה והעיקשת כנגד מפרי החוק, וביניהם כל המעורבים בעבירות השהייה הבלתי חוקית".