שני הקליעים בדלת הרכב
שני הקליעים בדלת הרכבצילום: ישראל זעירא

ניסיון פיגוע: ערבים ירו הלילה (שישי) לעבר רכבו של יו"ר תנועות אורות ו"ראש יהודי'', ישראל זעירא, סמוך לקריית ארבע.

שני קליעים פגעו ברכב אך איש לא נפגע. כוחות הביטחון החלו לסרוק את האזור אחר היורים.

"נס גדול קרה לנו הערב", סיפר זעירא בעמוד הפייסבוק שלו. "ליד תחנת הדלק קרית ארבע  נורה אלינו לרכב צרור יריות, וברוך השם יש שני חורים בדלת נהג בלבד. תודה לקב''ט, למח''ט ולמשטרה שכולם הגיעו במהירות ויצאו לתפוס המחבל''

ראש מועצת קרית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר, הגיב לתקרית ואמר כי "בימים בהם מערכת הביטחון מראה את אוזלת ידה אל מול זריקות אבנים, בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים, שהפכו כבר לדבר שבשגרה, וכן חוסר התייחסות לניסיונות התנקשות באישי ציבור, אל לנו להתפלא שירי מנשק חם הגיע גם כן".

הוא תקף את מחנה השמאל. "ההסתה של מפלגות השמאל ואי המידתיות בהתייחסות לאירועי טרור לאומניים איננה יכולה להימשך כך ועלינו לנהוג ביד קשה נגד אותם מתלהמים ולא לתת לטרור להכתיב את סדר יומנו. אל לנו לסמוך על הנס ומערכת הביטחון חייבת לתת את התייחסותה הקשה לנושא זה", הדגיש לוינגר.

בשבועות האחרונים נרשמו כמה וכמה תקריות של ירי לעבר רכבים ישראל באזור יהודה ושומרון. אמש ירו ערבים לעבר מכונית ישראלית שנסעה בצומת הדואר במערב בנימין. איש לא נפגע ולא נגרם נזק לרכוש. 

בתחילת החודש ירו ערבים לעבר ניידת סיור של משטרת בנימין בעת שנסעה בכביש עוקף עבוד (465). לא היו נפגעים. השוטרים שמעו קולות ירי קרובים והמשיכו בנסיעה למרחק של כמה עשרות מטרים, אז הבחינו בשמונה סימני קליעים על הניידת.