ביום שישי התקיים דיון ראשון בפרלמנט הצרפתי על בקשתה של הרשות הפלסטינית להכיר בה כמדינה לכל דבר.

לאחרונה, נפגש חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב עם שר החוץ פביוס וראש ממשלת צרפת מנואל וולס על מנת לשתף אותם בדאגתו הרבה בעניין ההכרה הצפוייה.

במהלך הדיון הבהיר חביב כי ההכרה לא תוביל לשלום, "ההצעה להכיר במדינה פלסטינית אינה פרודוקטיבית וחסרת אחריות. האם אנחנו רוצים לראות היום הקמה חד צדדית של מדינה פלסטינית אשר תנוהל על ידי ממשלה או מושחתת או ג'יהדיסטית? התשובה היא ברורה: לא. צריך מדינה מפורזת, כתוצאה ממשא ומתן שיגדיר את גבולותיה ומדינה שתכיר בזכותה של ישראל להתקיים וחיה בשלום לצידה".

חביב התייחס להסכמי אוסלו והדגיש כי לפי ההסכם עליו חתומים שני הצדדים, סיום הקונפליקט אינו יכול להיות באמצעות מהלך חד צדדי, "על כן, ההצעה להכיר במדינה פלסטינית סותרת את הסכמי אוסלו", אמר חביב ושאל את נוכחים, "חברי פרלמנט יקרים, כיצד הייתם מגיבים, אם מחר לאחר ההצבעה, ישראל תצהיר כי הסכמי אוסלו מבוטלים ותספח באופן חד צדדי את יהודה ושומרון?"

עוד הוסיף חביב כי במציאות של היום, כאשר הג'יהד הורג את אזרחי צרפת ואזרחי בני בריתה, הצעה מסוג זה תייבא את הקונפליקט לצרפת.

חביב פנה לחברי האסיפה הלאומית ואמר "כיצד אנחנו יכולים להכיר בארגון טרוריסטי כמדינה? כי זה מה שאנחנו עושים אם נצביע בעד הצעה זו. בשניים ביוני האחרון, הקים אבו מאזן ממשלת אחדות עם החמאס – אשר עקרונותיו מקבילים לעקרונות של ארגונים כמו דאע"ש או אל-קעידה!

הכרה במדינה פלסטינית, משמעותה להכיר בטרור כאמצעי לגיטימי ללחץ פוליטי וזאת שבועות ספורים לאחר הוצאו להורג של האזרח הצרפתי הרווה גורדל מול המצלמות על ידי הגיהדיסטים, ושנתיים בלבד לאחר הטבח בטולוז. חברים יקרים, להכיר במדינה פלסטינית היום, זה פשוט להגיד לחמאס: "תמשיכו להרוג, אין צורך בפיזור אמצעי הלחימה כדי לקבל זכויות והכרה. זה פרס לארגון טרור שהורג במודע תינוקות ואזרחים באמצעות פיגועי דריסה".

עוד אמר בנאומו, "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו על תפקידה של ההכרה הלאומית. האם האסיפה שלנו תביע עמדה בנוגע לכל קונפליקט בעולם ? האם זה תפקידה? אז למה לא להצביע גם על החלטות הנוגעות לקורדיסטאן, טיבט או קפריסין ?

האם לא מדובר בעיקר בניסיון ברור ומצער שמטרתו לנצל קונפליקט מחוץ לגבולותינו על מנת לקצור הון פוליטי ולהוביל לחידוש המאבקים בין האוכלוסיות השונות ברחובות צרפת? מאחורי האנטי-ציונות, עומדת אנטישמיות ושנאת היהודים – את זה לא אני אמרתי אלא ראש ממשלת צרפת מנואל וולס".