יש לנו פצועים משלנו. הגבול הסורי
יש לנו פצועים משלנו. הגבול הסוריצילום: פלאש 90

במכתב לשרת הבריאות, יעל גרמן, דורשת תנועת 'סטודנטים למען ישראל' להפסיק את "הטיפול בפצועים סורים על חשבון משלם המיסים בישראל".

את דרישתה מציגה התנועה מהשרה גרמן לנוכח הנתונים שנאספו במשרד הבריאות ולפיהם עלויות הטיפול בפצועים הסורים מגיע לכדי עשרות מיליוני שקלים.

במכתב מציינים ראשי התנועה כי "ע"פ נתונים שהתקבלו ממשרד הבריאות ב29.09.2014 התברר כי עלות הטיפול בפצועים סורים שהועברו לישראל וטופלו בבתי חולים ממשלתיים הגיעה למימדי ענק והסתכמה בלמעלה מ32 מליון ₪ במשך כ18 חודשים, עד למועד מסירת המידע כאמור, לפני חודשיים. יש לציין כי ע"פ המידע שנמסר על ידכם, בנוסף לעלות הטיפולים בבתי החולים הממשלתיים ישנן גם עלויות טיפול ע"י צה"ל, טרם ההגעה לבתי החולים הממשלתיים. ע"פ דיווחים בכלי התקשורת, הטיפול בפצועים סורים ממשיך כל העת וגם היום דווח על שלשה פצועים סורים שהועברו לטיפול בישראל וטופלו במרכז הרפואי לגליל בנהריה".

לנוכח כל אלה, כותב איהו ניסים, יו"ר התנועה, " אנו דורשים להפסיק לאלתר את ההתנהלות הזו בה אזרחי סוריה מקבלים טיפול רפואי על חשבון משלם המיסים בישראל".

נסים מדגיש בדבריו כי "בעולם אידיאלי גם אנו היינו מוכנים להעניק טיפול רפואי לכל אדם, גם שאיננו אזרח בישראל, אך במצב הנוכחי של המשק בו קבוצות גדולות באוכלוסיה כורעות תחת הנטל ומשרדי ממשלה רבים נאלצים לקצץ בתקציבם עקב הגירעון, לא ייתכן שמדינת ישראל תוציא על חשבון הציבור עשרות מיליוני שקלים עבור טיפול רפואי באנשים שאינם אזרחים במדינת ישראל".

"כידוע לך", כותב נסים לשרה גרמן, "גם מערכת הבריאות בישראל איננה סובלת מעודפי משאבים, בלשון המעטה. יש צורך דחוף בשדרוג תשתיות בבתי חולים, בתוספת מבנים, בתוספת רופאים, בתוספת מיטות טיפול, בהרחבה של חדרי המיון, בהוספת תרופות חיוניות לסל התרופות ועוד. לא הגיוני ולא סביר שבמצב כזה ימשך הטיפול בפצועים שאינם אזרחים בישראל יגיע למימדי הוצאה מקופת המדינה בשיעור המסתכם בעשרות מיליוני שקלים".

עוד מתייחס נסים במכתבו גם לטענת הערכים ההומאניטאריים עליהם מבקשת ישראל להשתית את מדיניותה. "ערכיה של מדינת ישראל וודאי מחייבים הגשת עזרה רפואית לכל אדם באשר הוא, כאשר זה במימדי הוצאה סבירים וכשזה לא בא על חשבון ביטחון ובריאות אזרחיה שלה. אנו מעריכים את השיקול האנושי וסבורים כי בהחלט יש לו מקום במקרים יוצאי דופן, אך למקרה שלא שמת לב- גם אזרחי ישראל הם בני אדם. אזרחי ישראל גם נושאים בחובות המוטלות עליהם אך לצערנו משפחות רבות נאלצות לבקש תרומות ולהיעזר בעמותות צדקה כדי לממן טיפולים רפואיים מצילי חיים עבור בני משפחותיהם. זהו מצב אבסורדי שאין לו מקום. אנו פונים אלייך בדרישה לעשות לדבר סוף. עניי מדינתך קודמים לעניי אזרחי מדינת אויב. ערכיה של מדינת ישראל ימדדו בראש ובראשונה באופן בו היא נוהגת כלפי אזרחיה שלה".